بیلان دو ماهه اشغالگران عفرین؛ ١٨۶٨ مورد حمله توپخانه‌‌ای به غیرنظامیان

نیروهای رهایی‌بخش عفرین آمار دو ماه حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران ترکیه به مناطق اشغالی اعلام کرده است. در بیانیه تأکید شده است که تا آزادی کامل عفرین مقاومت علیه اشغالگران متوقف نخواهد شد.

   مرکز خبررسانی نیروهای رهایی‌بخش عفرین آمار دو ماهه حملات اشغالگران [دولت ترک و تررویست‌هایش] را با افکار عمومی در میان گذاشت.

در بیانیه آمده است:

   "از ٢٠ ژانویه ٢٠١٨ حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش به منظور قتل‌عام خلق ما در عفرین و مناطق شهبا متوقف نشده است و به دلیل سکوت نیروهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر مربوطه به مرور زمان بر شدت و حدت حملات افزوده شده و زندگی دهها هزاران انسان را با خطر مواجه کرده است.

   جالب اینکه حملاتی که قوانین بین‌المللی جنگ را نقض می‌کنند مستقیما منازل شهروندان عادی و مزارع آنان را هدف قرار می‌دهد، همچنین کمپ‌های اوارگان در مناطق امن واقع در شهبا که خلق آواره عفرین در آن ساکن شده‌اند به دلیل تروری که ارتش اشغالگر ترک و حملات توپخانه‌ای، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و شلیک تانکهای ترکیه انجام می‌دهند با خطر جدی مواجه است. این امر نشان می‌دهد که ارتش ترک بر سیاست نسل‌کشی پافشاری نموده و خواهان اخراج مردم منطقه از زادگاه خویش است.

   ارتش اشغالگر ترک و تروریست‌هایش در ماههای آگوست و سپتامبر همچون ماههای پیش از آن حملات زمینی و هوایی به مناطق اشغالی را ادامه دادند و از شهرهای عفرین، اعزاز و باب به عنوان قرارگاه طرح‌ریزی این حملات استفاده کردند.

   بیلان حملات دو ماهه (آگوست و سپتامبر ٢٠١٩)

مناطق هدف حملات توپخانه‌ی ارتش ترک:

  • بخش شرا: روستاهای مراناز، مالکیه، شوارخا، قلعه شوارخا، منخ، القمیم، عین دقنی.
  • بخش شراوا: روستاهای سوخانکی، آقیبی، میاسی، باشمری، برج قاس، بینه، گوندی مزن.
  • مناطق شهبا: روستاهای هربل، سموقا، بیلونیه، شعاله، تل زیون، تل جیجان، نربیه، تل مدیق، شیخ عیسی، شیخ هیلال و شهرک تل رفعت.
  • تعداد حملات اشغالگران: ٧۶ حمله از جمله شش حمله با پهپادهای بدون سرنشین.
  • تعداد حملات توپخانه و تانک‌های ترکیه: ١٨۶٨ مورد و صدها گلوله دوشکا.
  • در این حملات ٩ غیرنظامی زخمی شده‌اند، خسارت بزرگی به خانه و مزارع خلق وارد شده است.

   در پایان اطلاعیه آمده است:"ما نیروهای رهایی‌بخش عفرین یکبار دیگر با خلقمان پیمان می‌بندیم که حملات اشغالگران ترک و تبهکارانشان را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و تا رهایی آخرین وجب خاک عفرین و بازگشت خلقمان به خانه و سرزمین خود به مبارزه ادامه می‌دهیم."