بیلان دو ماهه‌ی عملیات یگانهای مدافع خلق منتشر شد

مرکز خبررسانی ی.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای کتبی، بیلان مبارزات دو ماه آوریل و مه را منتشر کرد. با توجه به داده‌های منتشر شده ۱۲ عملیات کوچک و ۷۱ عملیات گسترده نظامی انجام شده‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۱۰ تبهکار کشته و ۳۷۷ تبهکار دیگر دستگیر شده‌اند.

  مرکز خبررسانی یگان‌های مدافع خلق ی.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای کتبی آمار عملیات‌های انجام شده علیه تبهکاران در ماههای آوریل و مه ٢٠١٩ / ١٢ فروردین تا ١٠ خرداد ١٣٩٨ را اعلام کرد.

متن اطلاعیه‌ی ی.پ.گ به شرح زیر است:

  "در طی ماه‌های آوریل و مه عملیات‌هایی نظامی در برابر گروه‌های تبهکار بویژه داعش و سلول‌های مخفی تبهکاران که در میان آنان اعضای سازمان جاسوسی رژیم ترکیه هم وجود دارند به انجام رسیدند. این عملیات‌ها با هدف ایجاد صلح و آرامش در روژاوای کردستان و شمال سوریه انجام شدند. در این چهارچوب یگان‌های ضد ترور و تیم‌های عملیاتی ویژه علیه این گروه‌ها عملیات‌های بسیاری را به انجام رساندند.

جزئیات این عملیات‌ها به شرح ذیل است:
  تبهکاران کشته شده: ۱۰ تبهکار

  تبهکاران دستگیر شده: ۳۷۷ تبهکار

  تعداد عملیات‌ها: ۷۱ مورد

  اسلحه و مهمات ضبط شده: ۵ سلاح مختلف، ۱۰۵ مین، ۱ موتورسیکلت بمبگذاری شده، ۱ تپانچه، یک موبایل، تعدادی اسناد سازمانی و ۱۰ مین ساخت رژیم سوریه و سازمان جاسوسی میت(ترکیه).

 

عملیات‌های یگان ضد ترور و تیم‌های عملیاتی ویژه ی.پ.گ علیه سازمان جاسوسی ترکیه
  نتایج عملیات‌های یگان ضد ترور و تیم‌های عملیاتی ویژه ی.پ.گ علیه سازمان جاسوسی ترکیه و تروریست‌هایش به شرح زیر است:
  تعداد عملیات‌های علیه عناصر سازمان جاسوسی ترکیه ( میت): ۴ عملیات علیه این سازمان و تروریست‌های سپر فرات وابسته به این سازمان انجام شدند.

  در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۲ عنصر سازمان جاسوسی میت و ۸ تروریست سپر فرات کشته شدند. همچنین ۲ عضو میت و ۸ تروریست دیگر زخمی شدند.

  حملات خنثی شده‌ی سازمان میت: ۶ حمله از جمله حملات بمبگذاری و تک تیراندازی عناصر سازمان جاسوسی میت و تبهکارانش از سوی نیروهایمان خنثی شد.

  در دو ماه گذشته یک تن از مبارزانمان به شهادت رسیده است."