بیلان عملیات سال ۲۰۱۹ نیروهای رهایی‌بخش عفرین: کشته شدن ۲۶۱ اشغالگر رژیم تُرک

نیروهایی رهایی‌بخش عفرین بیلان عملیات جنگی سال ۲۰۱۹ خود را منتشر نمودند. نیروهایی رهایی عفرین اعلام نمودند که در سال گذشته، ۲۶۱ نفر از اشغالگران را از پای درآورده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای رهایی‌بخش عفرین طی بیانیه‌ای بیلان عملیات جنگی خود را در سال ۲۰۱۹ منتشر نمودند. در بیانیه نیروهای رهایی بخش عفرین آمده است که:

نیروهای ما با هدف تداوم مقاومت تاریخی عفرین و رهایی خاک خود از دست اشغالگران ترک و تبهکاران آن، در سال ۲۰۱۹ عملیات و اقدامات خود را ادامه داده‌اند.  در طول این سال نیروهای ما ضربات سنگینی را بر تبهکاران و نظامیان ارتش اشغالگر ترک وارد کرده‌اند. در نتیجه حملات و اقدامات نیروهای ما در منطقه عفرین، تل رفعت، شهبا و مناطق اطراف آن؛

نیروهای ما در سال ۲۰۱۹ در مقابل ارتش اشغالگر ترک و گروههای تبهکار در عفرین و نواحی آن، منطقه شهبا، تل رفعت، باب، عزاز، مارع و روستاهای، در مجموع ۲۵۲ حمله را انجام داده‌اند. در این حملات

- ۶۲۱ تبهکار و نظامی و نیز اعضای میت رژیم ترکیه کشته شده‌اند.

- از این تعداد ۴۸۶ نفر از گروههای تبهکار، ۱۳۵ نفر از ارتش اشغالگر ترک و جاسوسهای میت هستند.

 

- ۴۵۵ تبهکار، نظامی و اعضای میت زخمی شده‌اند.

-  از این تعداد، ۳۳۸ نفر وابسته به گروههای تبهکار، ۱۱۷ نفر از اعضای ارتش اشغالگر ترک و نیز اعضای میت هستند.

تا جایی که اطلاعات دقیق بدست آمده است، از این شمار نیز بیش از ۲۰ نفر از فرماندهان این تبهکاران و سربازان ارتش ترک هستند.

نیروهای ما در این حملات در کل؛ ۳۵ قبضه  اسلحه کلاشینگف، ۱۷۵ خشاب کلاشینکوف، ١ قبضه اسلحه قناسه، یک قبضه اسلحه ام ٢۴٠، یک قبضه آرپی‌جی، هشت قبضه تیربار بی‌کی‌سی و لوازم آن، سه عدد راکت آرپی‌جی، ١۵ عدد فانوسقه و تجهیزات آن، ١٠ عدد دوربین شکاری، تعدادی لوازم ارتباطی، مدارک و اسناد سازمانی و نظامی ضبط شده‌اند. همزمان ۵۵ اسلحه و ماشینهای نظامی از جمله تانک، وسائط زرهی، موتور و سلاح سنگین را نیز منفجر نموده‌اند.

ارتش اشغالگر ترک در سال ۲۰۱۹ حداقل ۱۲۰ حمله هوایی، ۱۵ حمله زمینی را در مناطق غیر نظامی شهبا و تل رفعت انجام داده است که آوارگان عفرین در آنجا ساکن هستند. همچنین ارتش اشغالگر ترک به کرات روستاهای منطقه را از طریق توپ و هوایپما توپ‌باران و بمباران کرده و زیانهای مادی فراوانی را متوجه اموال و مزارع ساکنان منطقه نموده است. در این حملات ارتش اشغالگر ترک، با توپ، هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین ۹ نفر از رفقای ما را به شهادت رسانده است."