تَو-دَم: اروپا و آمریکا در پی‌ باج‌خواهی از حملات رژیم ترک به شمال و شرق سوریه هستند

​​​​​​​جنبش جامعه دمکراتیک در بیانیه‌ای حملات رژیم ترک به شمال سوریه را تلاش برای تداوم عمر تروریست‌ها نامیده و  این حملات را به باج‌خواهی دول اروپایی و آمریکا در قبال حمایت ترکیه از گروههای تروریستی نسبت داده است

مجلس جنبش جامعه دمکراتیک در رابطه با حملات رژیم ترک به مناطق شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

تَو-دَم در این بیانیه متذکر شد که در زمانی که ترور، آخرین نفس‌های خود را در واپسین منطقه تحت اشغالگری می‌کشید ارتش غاصب ترک شمال و شرق سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد تا اینگونه نفس تازه‌ای به داعش برساند. توپباران مناطق مرزی با هدف تداوم عمر داعش و استفاده از به عنوان ابزار فشار علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه به انجام رسیده است.

 

جنایت‌های دولت ترکیه در مناطق اشغالی عفرین، باب، جرابلس و اعزاز نشانه چشم دوختن ترکیه به اشغال خاک سوریه است. این سیاست با تغییر وضعیت دمگرافی و فرهنگی و همچنین اداره آن توسط دولت ترک عملی می‌شود. آموزش کودکان با منابع ترکی که هدف از آن ترک نمودن خلق‌های سوریه است، تغییر نام روستاها و محلات به نام‌های ترکی و همچنین تأسیس شعبه‌های شرکت‌ها و موسسات ترک در خاک سوریه به شیوه‌های کاملا غیر قانونی همچنان ادامه دارند. اقدامات ترکیه نقض تمام معیارهای حقوق بین‌الملل است و رژیم سوریه هم در برابر این جنایت‌ها به سکوتی شرم آور فرو رفته است. دولت روسیه با رژیم غاصب ترک همکاری می‌کند و نیروهای بین‌المللی از آنچه روی می‌دهد چشم‌پوشی می‌کنند.

 

جنبش جامعه دمکراتیک سپس حملات رژیم ترک به شمال سوریه را تلاش برای تداوم عمر تروریست‌ها نامیده و این حملات را به باج‌خواهی دول اروپایی و آمریکا در قبال حمایت ترکیه از گروههای تروریستی نسبت داده است

 

دولت تجزیه‌گر ترک که بخشی از جغرافیای سوریه را به اشغال خویش درآورده، خلق‌های سوریه را که برای همبستگی خلق و خاک سوریه، از خویش در برابر تروریست‌ها دفاع می‌کنند به تجزیه‌طلبی متهم می‌کند.

 

در تحولات تازه‌ای که به معامله‌ای می‌ماند آمریکا با سواستفاده از مسئله کردها در ترکیه، برای کسب آگاهی از محل پیشاهنگان مبارزه کردها جایزه تعیین کرده است. مراد کاراییلان، جمیل باییک و دوران کالکان تنها مبارزان آزادی در خاک کردستان هستند و آدرس آنان هم در کوهستان‌های کردستان است. هیچگاه به عملی تروریستی دست نزده‌اند اما در برابر جنگ تروریستی تحمیلی دولت ترک مقاومت کرده‌اند.

 

جنبش دمکراتیک در پایان خلق‌های سوریه را به همبستگی و مقاومت در برابر اشغالگران و تروریست‌ها فراخوانده است.