تَو-دَم: برای جلوگیری از فاجعه انسانی در عفرین مبارزات را گسترش دهید

ریاست مشترک شورای رهبری جنبش دمکراتیک- تَودَم در رابطه با حملات رژیم ترکیه با هدف نابودی خلق کرد بیانیه‌ای منتشر کرد. تودم در بیانیه خود از همه سازمانهای حقوق بشری خواست موضعی روشن در مقابل حملات رژیم اشغالگر ترکیه علیه عفرین نشان دهند.

ریاست مشترک شورای رهبری جنبش دمکراتیک- تَودَم در رابطه با حملات رژیم ترکیه با هدف نابودی خلق کرد بیانیه‌ای منتشر کرد. تودم در بیانیه خود از همه سازمانهای حقوق بشری خواست موضعی روشن در مقابل حملات رژیم اشغالگر ترکیه علیه عفرین نشان دهند.

 

ریاست مشترک شورای رهبری تَو-دَم در بیانیه خود آورده است، مقاومت عفرین داستان قهرمانی در مقابل حملات اشغالگران هدف امحا و نابودی خلق کُرد را از نو می‌نویسد.

 

رژیم ترکیه در حملات خود از هواپیماهای جنگنده، تانک، توپ، خمپاره و انواع سلاهای سنگین پیشرفته استفاده می کند. این رژیم با اقدامات جنگ طلبانه خود همه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. مردم عفرین در خطر قتل‌عام هستند و اقدامات رژیم ترکیه جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

 

تَو-دَم در بیانیه خود می افزاید:" در سده ٢١ اردوغان قصد دارد با توسل به سیاستهای اشغالگرانه و فاشیستی، شمار زیادی از ساکنان عفرین را مجبور به کوچ از خانه و محل زندگی خود کند. هدف رژیم ترکیه از این اقدام تغییر در بافت جمعیتی منطقه است. این رژیم اشغالگر عامدانه خانواده‌های تبهکاران داعش، النصره و آورگان عرب  را در روستاهای کردنشین عفرین اسکان می‌دهد. این سیاست کثیف پیروی از همان نقشه‌های جنگی طولانی مدتی است که در این منطقه در جریان است."

 

این بیانیه آورده است:"شمار زیادی از کشورهای اروپایی در مقابل اقدامات رژیم ترکیه با هدف نابودی خلق کُرد سکوت کرده‌اند. کشورهای اروپایی از طریق داد وستدهای اقتصادی میلیاردها یورو از رژیم ترکیه کاسب می‌شوند که این امر خود خدمت به پیشبرد اهداف این رژیم اشغالگر در این منطقه است. اتحادیه اروپا قصد دارد از ورود پناهجویان به مرزهای اروپا جلوگیری کند به همین خاطر در مقابل اقدامات ترکیه سکوت اختیار کرده است."

 

تَو-دَم با اشاره به آنکه نباید در مقابل سیاست اتخاذ شده اروپا سکوت کرد می‌افزاید:"شمار زیادی از زنان و مردان عفرین در جریان مقاومت عفرین توسط رژیم ترکیه و تبهکارانش در عفرین شهید شده‌اند.

 

هم اکنون دختران و پسران کُرد مقابل چشمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و آمریکا قتل عام می‌شوند اما آنان همچنان به سکوت خود در این باره ادامه می‌دهند.

 

تَو-دَم در بیانیه خود از همه کردهای چهاربخش کردستان خواست تلاشهای خود را در جهت حمایت از عفرین افزایش دهند. جامعه جهانی، سازمانهای حقوق بشری و سازمان عفو بین‌المللی نیز باید سکوت خود را شکسته و در مقابل اقدامات فاشیستی رژیم ترکیه و تبهکارانش در عفرین موضعی قاطع و شفاف اتخاذ کنند.