تَو-دَم: خطر قتل‌عام جدی است/عفرین ارتش ترکیه را فرو می‌بلعد/ آزادیخواهان بپاخیزند

حمله تروریست‌ها در ۵١مین روز برای اشغال عفرین ادامه دارد. اشغالگران مرکز شهر عفرین را که مأمن صدها هزار نفر است هدف بمباران و توپباران بدون وقفه قرار داده‌اند.

حمله تروریست‌ها در ۵١مین روز برای اشغال عفرین ادامه دارد. اشغالگران مرکز شهر عفرین را که مأمن صدها هزار نفر است هدف بمباران و توپباران بدون وقفه قرار داده‌اند. جنبش دمکراتیک طی بیانیه‌ای نسبت به وقوع کشتار جمعی مردم عفرین هشدار داده و از کردها خواست "بپاخیزند"

 

شورای رهبری جنبش دمکراتیک، "تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای از کردهای هر چهاربخش کردستان خواست تا برای ممانعت از کشتار جمعی در عفرین بپاخیزند.

 

در بیانیه جنبش دمکراتیک به حمله رژیم غاصبگر ترکیه بر عفرین و قتل‌عام و پاکسازی فرهنگی اشاره شده و از مقاومت حماسه‌ای ساکنان عفرین در برابر حملات وحشیانه تجلیل به عمل آمده است. جنبش دمکراتیک تصریح می‌نماید که حمله ترکیه به عفرین با همکاری روسیه و سکوت جامعه بین‌المللی به معنای پذیرش قتل‌عام مردم بی‌گناه عفرین و حمایت آشکار از اشغالگری ترکیه است.

 

جنبش جامعه دمکراتیک هدف رژیم ترکیه از حمله به عفرین را خالی کردن این بخش کردستان از کردها عنوان نموده و این حمله را نه تنها حمله‌ای نظامی بلکه استراتژی مشترک نیروهای حامی داعش و در رأس آنها ترکیه عنوان کرده است.تَو-دَم می‌افزاید:"دولت ترکیه با همکاری گروهک‌های تروریستی درصدد اشغال عفرین، پاکسازی قومی این منطقه از کردها و واگذار کردن آن به عربهای آواره سوری در خاک ترکیه است. ترکیه قصد دارد با توسل به این فتنه تخم کینه و عداوت را میان کردها و عربهای سوریه بکارد. دولت‌های ترکیه و روسیه در سیاستی ضدبشری و ضد اخلاقی به سوداگری عفرین در قبال غوطه شرقی و غوطه شرقی در برابر عفرین روی آورده‌اند. اعمال این دولت‌ها جنایت علیه بشریت است. هدف اصلی دولت ترکیه به بردگی کشیدن کردها و ممانعت از استقرار خودمدیریتی کردهاست. ترکیه در این راستا به هر جنایتی دست می‌زند. اما مسئله دیگر دولت روسیه است. دولت روسیه با قربانی کردن عفرین از هم‌اکنون برای همیشه دوستی با خلق کُرد را از دست داد."

 

جنبش دمکراتیک از تداوم مقاومت عفرین همچون مقاومت بشریت در مقابل سیاهی و تروریسم نام می‌برد و تأکید شده است که جامعه بشری برای صیانت از آبرو و کرامت خود لازم است که از حماسه جوانان کُرد در مقاومت عفرین حمایت نمایند. جنبش دمکراتیک می‌افزاید:"اروپا و آمریکا الزامی است علیه پاکسازی قومی که رژیم ترکیه و داعش در عفرین اعمال می‌کنند، مواضع روشن و آشکاری را اتخاذ نمایند."

جنبش دمکراتیک خاطرنشان کرده است "تحت هر شرایطی نه شهر عفرین، بلکه یک گام خاک کانتون عفرین و شمال سوریه را به اشغالگران تروریست واگذار نخواهد شد و خلق قهرمان و میهن‌دوست اثبات خواهند کرد که شهر عفرین با صرف هر هزینه‌ای چگونه به قبرستان ارتش ترکیه و مزدوران آنکارا مبدل خواهد شد. جغرافیای کانتون عفرین به باتلاقی برای نابودی دشمنان و غاصبان مبدل می‌شود. دیر یا زود، ‌تحت هر شرایطی آزادی و مقاومت پیروز می‌شود.

 

عفرین تنها نیست. عفرین به تمام کردها تعلق دارد. مقاومت خلق ما در شمال سوریه از عرب، کُرد، سریانی، آشوری، چرکس و ... قابل تمجید و ستایش است."

 

جنبش دمکراتیک در پایان بیانیه تمام کردها و خلق‌های سوریه در داخل و خارج از میهن را فراخواند تا به مسئولیت‌های خود در این برهه تاریخی عمل کنند و برای صیانت از دستاوردهای که با خون هزاران شهید محقق شده است بپاخیزند.