تَو-دَم: نیروهای بین‌المللی به حملات ترکیه واکنش نشان دهند

جنبش دمکراتیک در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات روز گذشته رژیم ترکیهه به روستاهای حومه کوبانی تصریح می‌نماید که رژیم ترک در تلاش است تا از پایان جنگ در سوریه و حل دمکراتیک مسائل سوریه ممانعت به عمل آورد

مرکز روابط دیپلماتیک جنبش جامعه دمکراتیک"تَو-دَم" در واکنش به حملات توپخانه‌ای رژیم غاصب ترک به کوبانی بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده است.

 

جنبش دمکراتیک در بیانیه خود ضمن یادآوری آخرین مرحله کارزار نابودی داعش در دیرالزور گفته است که رژیم  ترکیه سعی می‌کند تا از پایان جنگ در سوریه ممانعت کند و هیچگونه راه حلی را برای پایان دادن به بحران سوریه نمی‌پذیرد.

 

حمله به کوبانی در زمان نشست چهار جانبه استانبول

جنبش دمکراتیک گفته است که حمله ارتش ترکیه به کوبانی همزمان با نشست چهارجانبه روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه در استانبول روی داده است و اردو‌غان در تلاش است تا فرصت‌های حل بحران سوریه را با مانع روبرو کند و سوریه را بسوی ویرانی بیشتر و تجزیه سوق دهد. تَو-دَم تأکید کرده که ترکیه تمام توان خود را صرف ممانعت از حل دمکراتیک بحران سوریه بکار گرفته است.

 

در ادامه آمده است که هیچ بهانه‌ای برای حملات نامشروع دولت ترک پذیرفتنی نیست و مسئولان شمال و شرق سوریه از حق دفاع جوهری و محافظت از پروژه دمکراتیک خود در سوریه و منطقه صیانت به عمل خواهند آورد.

 

مرکز روابط دیپلماتیک جنبش جامعه دمکراتیک ضمن محکومیت حملات رژیم ترک به روستاهای و مناطق کوبانی از نیروهای بین‌المللی خواست تا به حملات ترکیه واکنش نشان دهند "از نیروهای مؤثر در کشور سوریه بویژه سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌خواهیم که تلاش‌های ما در جنگ و پیروزی بر داعش و همچنین اقدامات صورت گرفته برای حل دمکراتیک را به صورت صحیح ارزیابی کنند، زیرا برای مرحله پس از پیروزی علیه تروریسم تدابیر لازمه اخذ نشده‌‌اند."

 

تلاش و مبارزه و جنگمان علیه ترور را فدای منافع خود نکنند

جنبش دمکراتیک در بیانیه خود تصریح کرده است که این نیروها لازم است تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده را برای حل بحران سوریه با جدیت پی گیرند و برای فراهم نمودن خواسته‌های تمام خلق‌های سوریه که همانا تنظیم قانون اساسی دمکراتیک است گام بردارند. همزمان مانع حملات ترکیه و اشغالگری‌ آنکارا در مناطق سوریه شوند.

 

جنبش دمکراتیک افزوده است:"از افکار عمومی و بین‌المللی می‌خواهیم تا با مدنظر قرار دادن حقایق غیرقابل انکار حمایت دولت ترکیه از تروریست‌ها و برهم زدن امنیت و آرامش سوریه، در برابر رژیم ترکیه موضع اتخاذ کنند."

 

در پایان بیانیه جنبش دمکراتیک از آحاد خلق و طیف‌های گوناگون، جریان‌های سیاسی و جنبش‌های اجتماعی و مدنی خواسته شده تا نسبت به اقدامات ترکیه واکنشی تند و رادیکال نشان دهند.