تاسیس بیمارستانی مخصوص مبتلایان کووید-۱۹ در حسکه از سوی هلال احمر کورد

هلال احمر کورد در راستای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ در شهر حسکه بیمارستانی را با ظرفیت ۱۲۰ تخت برای بیماران احداث کرد. این بیمارستان با حمایت هلال احمر کوردسان احداث و مبتلایان به ویروس کرونا در این بیمارستان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

تا کنون در سراسر جهان بیش از ۲ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۶۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در مناطق خودمدیریتی شمال-شرق سوریه، تا کنون هیچ مورد از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است. اما هلال احمر کورد با حمایت هلال احمر کوردستان در مقابله با شیوع کرونا تابیر لازم را اتخاذ کرده است. از همین رو هلال احمر کورد با حمایت هلال احمر کوردستان در چارچوب مقابله با ویروس کرونا بیمارستانی را با ظرفیت ۱۲۰ تخت احداث کرده است.

این بیمارستان طبق معیارهای پزشکی بین‌المللی احداث و فاصله هر یک از تخت‌ها طبق موازین و استانداردهای بین‌المللی ۳ متر است. این بیمارستان از دو بخش تشکیل شده و مجموعا ۱۲۰ تخت ظرفیت پذیرش بیمار را دارد. بخش نخست آن دارای ۶۰ تخت بوده و هر تخت دارای یک کپسول اکسیژن است. بخش دیگر این بیمارستان نیز مانند بخش نخست متشکل از ۶۰ تخت با کپسول اکسژن بوده و قرار است در صورت تکمیل ظرفیت بخش نخست، بخش دوم آن نیز بیماران را پذیرش کند.

بیمارستان به صورت شبانه‌روزی بیماران را پذیرش می‌کند

کادر درمانی و پزشکان این بیمارستان که تحت نظارت هلال احمر کورد هستند به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. پزشکان و کادر درمانی هلال احمر طبق موازین بین‌المللی و نظارتی سازمان بهداشت جهانی به مدت ۳ روز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. آموزش‌های لازم نیز توسط یکی از سازمانهای ایتالیایی و موسسه یو.بی.بی با حمایت پزشکان بدون مرز صورت می‌گیرد.

بیمارانی که مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ هستند، بعد از ۱۴ روز قرنطینه و مشخص شدن ابتلا به این ویروس در این بیمارستان تحت نظر و مداوا قرار می‌گیرند. در صورتیکه اشخاص مبتلا به این بیماری در کانتون جزیره، وارد مراحل شدیدتر قرار گیرند یا این ویروس شیوع یابد، بخش دوم این بیمارستان نیز فعال می‌گردد. علیرغم تامین کپسول‌های اکسیژن برای فاز نخست این بیمارستان، اما دستگاههای تنفسی برای این بیمارستان تا کنون تهیه نشده‌اند. اما فاز دوم این بیمارستان دارای ۵ دستگاه تنفسی است.