تبهکاران در ادلب با لباس نظامی ارتش ترکیه مستقر شدند

دولت ترکیه برای آنکه تعداد زیادی از تبهکاران را از عملیات‌های رژیم و روسیه محافظت کند، لباس نظامی ارتش ترکیه را بر آنها پوشانده است و با خودروی نظامی ارتش ترکیه در منطقه آنها را  می‌گرداند و آنها را مستقر می‌کند.

دولت ترکیه برای آنکه مانع عملیات ارتش سوریه و روسیه در ادلب شود، در حال آزمایش تاکتیک نو می‌باشد. بر اساس اطلاعات دولت ترکیه یونیفرم ارتش ترکیه را به تن تعداد زیادی از تبهکاران کرده و می‌خواهد در ادلب از آنها محافظت کند.

ارتش ترکیه در مدت ۱۰ روز گذشته بیشتر از ۵۰۰ اتومبیل نظامی را به منطقه فرستاده و برای دفاع از تبهکاران لباس فرم ارتش ترکیه را به آنها پوشانده است.

در همین چهارچوب تعداد زیادی از گروهک‌‌های تبهکاران با نام‌های سلطان مراد، تیپ حمزه، سلطان سلیمان، شاهد و منتصر بالله که توسط ارتش ترکیه آموزش دیده‌اند، با لباس ارتش ترکیه به ادلب رفته‌اند.

آن گروه‌هایی که توسط ارتش ترکیه درست شده‌اند، غیر از ایست و بازرسی‌ها در نقاط دیدبانی نیز مستقر شده‌اند.

در سراقب مستقرشده بودند

ارتش ترکیه از ابتدای ماه فوریه برای آنکه مانع پیشروی رژیم سوریه و روسیه شود، در چهار قسمت اطراف سراقب گروه‌های تبهکار را مستقر کرده بود. با خودروی زرهی و تانک دولت ترکیه توسط آن تبهکاران به نیروهای رژیم حمله شد.

پس از سقوط سراقب، تعداد زیادی از تبهکاران تا آن قسمت‌ها عقب نشستند و از آنجا با خودروهای ارتش ترکیه جابه جا شدند.

بازی تازه؛ تغییر یونیفرم

از ابتدای جنگ سوریه تا کنون تعداد زیادی از اعضای میت و اعضای یگان ویژه ارتش ترکیه  با لباس گروه‌های تبهکار وارد منطقه شده و در آنجا مستقر شدند، اما اکنون وضعیت برعکس شده و دولت ترکیه لباس نظامیان خود را به تن تبهکاران می‌کند و می‌خواهد با این تغییر لباس خود را در منطقه نیرومند کند.

خبرگزاری رویترز دیروز در گزارشی اعلام کرد، ۴۰ فرمانده‌ی تبهکاران و ارتش ترکیه و میت در ریحانلی ترکیه جمع شده و گفته‌اند، "مذاکرات با مسکو بی‌نتیجه بوده و خود را برای شرایط وخیم‌تر آماده کنید".

 یک مسئول ترک در این خبر گفته است" سوریه و روسیه همه‌ی توافقهایشان را زیر پا گذاشته و باید خود را برای این شرایط آماده کنند، چون اکنون در سوریه دوره‌ای تازه آغاز شده است".

تحرکات نظامی ادامه دارد

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، ارتش ترکیه در هفته‌ی اخیر ۲۴۰ خودروی نظامی دیگر را به منطقه فرستاده است و تعداد سربازهایش در ادلب را به ۵ هزار سرباز رسانده است.

بر اساس آمارها از ابتدای ماه فوریه تاکنون ارتش ترک حداقل ۱۴٨۰ خودروی نظامی مختلف را به منطقه فرستاده است.