تبهکاران وابسته به ترکیه یک پزشک عفرینی را کُشتند

ساکنان عفرین در اعتراض به ترور یک پزشک عفرینی به خیابانهای این شهر سرازیر شدند

ساکنان عفرین در اعتراض به ترور یک پزشک عفرینی به خیابانهای این شهر سرازیر شدند

 

شهروندان عفرین ظهر دیروز با حضور در خیابان‌های این شهر انزجار خود را از ترور یک پزشک عفرینی توسط تبهکاران وابسته به رژیم غاصب ترکیه نشان دادند. اعتراضات از سوی عناصر تروریست وابسته به ترکیه به خشونت کشیده و یک زن حین تظاهرات جان خود را از دست داد.

 

شهروندان عفرین روز گذشته هم در محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب ترکیه و مزدوران آن به میادین عفرین آمدند. تبهکاران وابسته به ترکیه درصدد بازداشت سامی فرج یکی از پزشکان عفرین برآمدند که با مخالفت مردم و این پزشکی روبرو شدند، تبهکاران سپس به شیوه‌ وحشیانه سامی فرج را هدف قرار داده و ترور کردند. خبر ترور دکتر سامی در عفرین بازتاب یافت و مردم در مقابل خانه وی تجمع کردند.

 

مردم با حمل پیکر دکتر سامی شعارهایی را بر علیه تبهکاران و ارتش غاصب ترکیه سردادند. تبهکاران اینبار با اسلحه به مردم حامل جسد دکتر سامی حمله‌ور شدند و زنی را به قتل رسانده و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

 

اعلام شد که تظاهرات مردمی در عفرین ادامه دارد و تبهکاران مجبور به ترک مرکز شهر شده‌اند.

 

از اوایل سال تازه خورشیدی ارتش غاصب ترکیه و تبهکاران وابسته به اردوغان روزانه با غارت این اموال ساکنان، غیرنظامیان عفرین را ربوده و آنان را مورد شکنجه قرار می‌دهند.

 

خاطرنشان می‌شود که دولت ترکیه-پس‌مانده‌های فراری داعش_عناصر القاعده تحت نام جبهه‌النصره با همکاری دولت‌های عضو ناتو، سازمان ملل-روسیه- ایران و آمریکا حملات اشغالگرانه به عفرین را از ٣٠ دیماه ١٣٩۶ آغاز کرده و در ٢٧ اسفند با بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه این شهر را به اشغال خود درآوردند.

 

در حمله اشغال عفرین ۴٠٠ غیرنظامی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیدند و ١٢٠٠ نفر زخمی گردیدند. هیچ کدام از دولت‌های مدعی آزادی (حتی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش) و سازمان‌های حقوق بشری در اعتراض به قتلعام کودکان و زنان عفرین بیانیه‌ای صادر نکردند.