تداوم حملات تبهکاران ترکیه به آسوریان و سریانی‌های شمال سوریه

حملات ارتش ترکیه و تبهکارانش به روستاهای سریانی‌ و آسوری‌نشین شمال و شرق سوریه ادامه دارند

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در واشنگتن مدعی شده بود که از حقوق مسیحی‌های شمال و شرق سوریه «محافظت» می‌كند، اما در عمل بمباران خلق‌های مسیحی از سوی ارتش ترک ادامه دارد.

کودکان بازمانده ارمنی، آسوری، سریانی و کلدانی که از قتل‌عام ارامنه و قتل‌عام سیفو در ترکیه و شمال کوردستان در ١٩١۵ نجات یافته بودند زندگی تازه‌ای را در روستاهای پیرامون رودخانه خابور در تل‌ تمر از سر گرفتند. اکنون پس از ١٠٠ رژیم ترکیه یکبار دیگر آنان را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده است.

دولت تبهکار ترکیه و تروریست‌های القاعده، داعش و النصره‌ از روز چهارشنبه (١٣ نوامبر) روستاهای تل تأویل، مزرا گبرو، قاسمیه، ریحانیه، رشیدیه، ام الخیر و اربائین را هدف حمله قرار دادند.

رژیم اشغالگر ترک خواهان اشغال شهر تل تمر است، اشغالگران از منطقه شرق تل تمر تا خط زرگانی را هدف حمله قرار داده‌اند. از خط آلیا تا شمال این منتقه در رستاهای ارباین، اریشا، سوکر حمرا، ام الخیر، داودیه، عزیزیه، قاسمیه، ریحانیه و رشیدیه تا خط روستای دردارا حملات به این منطقه ادامه دارد.

دولت تبهکار ترکیه در روستاهای قاسمیه، رشیدیه و ریحانیه اموال خلق را به تاراج می‌برد و اشیای قیمتی آنان را می‌دزدد.

نیروهای آسوری و سریانی مقاومت می‌کنند

شورای نظامی سریانی‌ها و مدافعان خابور در برابر حملات اشغالگران به مقاومت می‌پردازند. از ١٣ نوامبر تا امروز ۵ مبارز شورای نظامی سریانی به شهادت رسیده‌ و ٣ مبارز از سوی تبهکاران به اسارت درآمده‌اند.