ترکیه تبهکاران داعش را در عفرین مستقر کرد

ترکیه تبهکاران داعش را سازماندهی کرده و آنها را با نام و شناسنامه‌ی جدید در مناطق عفرین و شهبا مستقر کرده است، تعداد زیادی از آنها تحت نام ارتش آزاد در عفرین مستقر شده‌اند

بعد از شکست داعش دهها هزار تن از تبهکاران داعش به ترکیه و مناطقی از شمال سوریه که زیر کنترل رژیم ترکیه بودند گریختند، تعدادی از آنها در۲۴ آگوست ۲۰۱۶ / ٣ شهریور ١٣٩۵بدون آنکه حتی یک گلوله شلیک کنند تنها با تغییر لباس به صفوف تبهکاران سپر فرات پیوستند. این تبهکاران هم اکنون هم در ترکیه و هم در شمال سوریه در خدمت رژیم ترکیه هستند. گروهی از این تبهکاران قصد داشتند تا در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک با نام "جنبش قیام" تحت کنترل میت عملیات تروریستی انجام دهند، بسیاری هم در هنگام اشغال عفرین به آنجا رفتند و هم اکنون در عفرین مستقر هستند.

 

در میان تبهکاران داعش که هم اکنون در عفرین هستند فرماندهان و آن تبهکارانی حضور دارند که مرتکب قتل‌عام و جنایت جنگی شده‌اند و در دستگاههای اطلاعاتی کار کرده‌اند، آنهایی که در عفرین در خدمت رژیم ترک قرار گرفته‌اند کسانی هستند که به کردها حمله کرده بودند.

 

دولت ترکیه زمانی که به عفرین حمله کرد نام ی.پ.گ و داعش را با هم می‌آورد، اما عفرینی که داعش هرگز نمی‌توانست به آن وارد شود الان به مرکز داعش تبدیل شده است.

 

گروهی از تبهکاران داعش که در عفرین مستقراند:

 

بشار علی عبید: قبلا در گروه عبدالله بن زبیر وابسته به داعش در دیرالزور بوده است. حالا در عفرین در صفوف تبهکاران سلطان مراد ترکیه قرار دارد.

 

حمزه ممدوح مطرود: اهل روستای شاعر شهر حما می‌باشد. دو سال در صفوف داعش حضور داشت، بعدها به منطقه‌ی شهبا که در کنترل ترکیه بود گریخت. در اشغال عفرین حضور داشت و الان در جندرس در صفوف تبهکاران جای گرفته است.

 

خالد ترکی: متولد ۱۹٨۹ است، از اعضای داعش در روستای قوریه‌ی دیرالزور بود. سال ۲۰۱۷ به ترکیه گریخت و وارد گروه اسود قاقا شد. حالا او در میان تبهکاران دولت ترکیه در مناطق اشغالی شمال سوریه است.

 

عبود علی عبید الهادی: قبلا در دیرالزور در میان نیروهای پلیس داعش حضور داشت. حالا در مناطق اشغالی شمال سوریه در میان نیروهای دولت ترکیه است.

 

حسن محمد: اهل منطقه‌ی مسکین حینانوی حلب است، قبلا در روستای دیرحافر حلب عضو دستگاه اطلاعاتی داعش بود. بعدا وارد گروه احرار شام شد، الان هم در مناطق اشغالی شمال ترکیه و در خدمت میت ترکیه است.

عمر زهیر عقیل: اهل روستای برشار منطقه‌ی قباسین باب است. بعد از حضور داعش در باب به آنها پیوست و در خدمت دستگاه اطلاعاتی داعش بود، بعدا وارد گروه تبهکار سلطان مراد شد، حالا هم در مناطق اشغالی شمال سوریه در خدمت دولت ترکیه می‌باشد.

 

احمد صالح تکمان: اهل منطقه‌ی مسکن تل تمر است. در میان داعش با نام "ابو اسعد انگلیسی" شناخته میشد که عملیات انتحاری انجام می‌دادند. حالا در شمال سوریه در خدمت دولت ترکیه میباشد.

 

طارق عبدالله آقرب: اهل روستای لوبین کوبانی است. سال ۲۰۱۴ به دستگاه اطلاعاتی داعش پیوست، بعدا وارد کتیبه‌ی حمزه شد و به سمت فرماندهی رسید. الان در عفرین فرمانده یکی از همان گروههای تبهکار می‌باشد.

 

ایمان مصطفی دیاپ: اهل روستای قامسیه‌ی کوبانی است. یکی از نیروهای نظامی فعال داعش در حمله به کوبانی بود. الان هم در مناطق اشغالی شمال سوریه حضور دارد.

 

علی احمد امین: نام دیگرش ابو دوجان می‌باشد. اهل روستای بلقیس تل حمیص است. در حسکه مسئول چند ایست و بازرسی داعش بود. بعد از آنکه نیروهای سوریه دمکراتیک حسکه را از داعش پاکسازی کردند وی به روستاهای شمال حلب گریخت. در آنجا به تبهکاران احرار الشرقیه پیوست و الان هم عضو دستگاه اطلاعاتی همان گروه است.

 

سامیر اسود: اهل دیرالزور میباشد. در میان داعش به اسم ابو قاسم شناخته می‌شد. الان در عفرین حضور دارد.

 

محمود حردان: اهل منطقه‌ی دیرالزور است. بعد از عضویت در داعش اسم خود را به ابو ناجی انصاری تغییر داد. الان در عفرین در میان تبهکار احرارالشرقیه می‌باشد.

 

عیسی محمد: اهل گری سپی است. در سال ۲۰۱۶ به داعش پیوست و نام خود را به ابو محمد الشمالی تغییر داد. بعدها امیر داعش در منطقه‌ی رقه شد. بعدها به دیرالزور گریخت و به عنوان مسئول کشاورزی مشغول کار شد، سال ۲۰۱۷ به تبهکاران اعزار پیوست و در میان تبهکاران دولت ترکیه جای گرفت. او الان در عفرین است.

 

عبدالعزیز خدر احمد: اهل حسکه است. بعد از پیوستن به داعش در شداد و دیرالزور ماند. بعدا به احرار اشرقیه پیوست. الان در عفرین است.

 

خیرات محمد خیری: اهل روستای قوریای دیرالزور است. در میان داعش اسلحه، وسایل زرهی می‌ساخت، بعدا به مناطق شهبا که در کنترل ترکیه بود گریخت. الان در جرابلس مسئول درست کردن اتومبیل زرهی و اسلحه برای تبهکاران ترک است.

 

علی یوسف سلامی: اهل روستای شیوخ کوبانی است. از آنجا به داعش پیوست، در حمله به کوبانی و منبج شرکت کرده است. بعدا به مناطق اشغال شده‌ی کانتون شهبا گریخت. الان هم فرمانده‌ی گروه احرار الشیوخ است که در خدمت دولت ترکیه می‌باشد.

 

موسنا آیت مقیدی: اهل روستای جورای دیرالزور است، در جنگ داعش در دیرالزور حضور داشت. بعدا به شهبا گریخت و به تبهکاران رژیم ترک پیوست. الان همراه خانواده‌اش در عفرین است.

 

عبدالرزاق جراح: اهل روستای حزفه‌ی بزرگ حسکه است. از آنجا به داعش پیوسته و نام ابو بسام را انتخاب کرده است. بعدا به روستاهای شمال حلب رفته و به تبهکاران سلطان مراد پیوسته است. اکنون هم در شهرک اعزاز یکی از فرماندهان تبهکاران گردان رافیدین دولت ترکیه می‌باشد.

 

فادی حسن حسن: اهل روستای راحیه زاهر قامیشلو می‌باشد. بعد از پیوستن به داعش در حمله به تل‌حمیص و هولە شرکت کرد .بعدا به تبهکاران سپر فرات پیوست و الان در عفرین است.

 

محمد امین اسود: اهل تل حمیص حسکه می‌باشد. در میان داعش نامش را به "ابو حمام شارابی" تغییر داد. مدتیست در شمال سوریه عضو دستگاه اطلاعاتی تبهکاران فاصل ایجنت حسکه است که در خدمت دولت ترکیه می‌باشند.