تشدید جو نظامی در مریوان؛ بیش از پانزده مزدور رژیم ایران در درگیری به هلاکت رسیدند

به نقل از منابع محلی آگاه در درگیری نیروهای انقلابی کردستان با مزدوران رژیم در روستای دری از توابع مریوان دست‌کم ١۵ نفر از عناصر سپاه از پای درآمدند و پنج نفر زخمی شدند

به نقل از منابع محلی آگاه در درگیری نیروهای انقلابی کردستان با مزدوران رژیم در روستای دری از توابع مریوان دست‌کم ١۵ نفر از عناصر سپاه از پای درآمدند و پنج نفر زخمی شدند

 

منابع آگاه به خبرگزاری فرات گفتند که حوالی ساعت ٢ نیمه شب گذشته نیروهای نظامی روژهلات کردستان به پایگاه مزدوران رژیم در روستای دری از توابع مریوان حمله کرده و ضربات مرگباری را به دشمن وارد نمودند. درگیری تا ٣:٣٠ ادامه یافته و طبق گزارش منابع موثق دست‌کم ١۵ کشته و ۵ زخمی در بر داشته است.

 

گزارشها از پرواز هلی‌کوپترهای جنگی سیکورسکی بر فراز آسمان این منطقه در اوایل صبح است. اجساد کشته و زخمی‌ها سپاه به بیمارستان بوعلی سینا در مریوان منتقل شده‌اند.

 

رسانه‌های وابسته به رژیم در کردستان ضمن اعتراف به تلفات سنگین رژیم از مرگ ١١ تن و زخمی‌شدن ٨ مزدور رژیم سخن به میان آورده‌اند.

 

گزارشهای تکمیلی از مریوان از تشدید وضعیت امنیتی خبر می‌دهند. از دهم ژوئیه/١٩ تیرماه جو نظامی بر این منطقه حکمفرما شده و پس از شهادت چهار گریلای ی.ر.ک و ترور یک میهن‌دوست انقلابی مریوانی در پنجوین بر شدت تدابیر امنیتی رژیم در این شهر افزوده شده است. 

 

هنوز یگانهای مدافع شرق کردستان-ی.ر.ک در این رابطه بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند. ی.ر.ک شاخه دفاع نظامی کودار (جنبش جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان) است.

 

فرماندهی ی.ر.ک روز سه‌شنبه ١٧ ژوئیه/٢۶ تیرماه طی بیانیه‌ای از شهادت چهار گریلای خود در توطئه عناصر مزدور رژیم ایران در روز ١١ ژوئیه/ ٢٠ تیرماه در حوالی مریوان و نودشه خبر داده بود.

 

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان روز ١٢ ژوئیه در پروژه اقدام دمکراتیک برای ایران و روژهلات کردستان خواهان گسترش سازماندهی خودمحور ملت کُرد و ارتقای همبستگی ملت‌های دمکراتیک در ایران شده بود. کودار روز پنجشنبه هم در بیانیه‌ای به مناسبت ترور اقبال مرادی فعال حقوق بشر و عضو جمعیت حقوق بشر کردستان در پنجوین اعلام کرده بود که انتقام شهادت اعضا و هوادارن خود را از عناصر رژیم ایران خواهد گرفت.