تظاهرات آوارگان عفرینی در کانتون شهبا

چند هزار تن از آوارگان عفرینی در کانتون شهبای سوریه در اعتراض به تغییر بافت جمعیتی شهرشان توسط ترکیه دست به تظاهرات زدند. آلدار خلیل ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك، تو-دم اعلام کرد که عفرین جای امنی برای نظامیان اشغالگر نیست

چند هزار تن از آوارگان عفرینی در کانتون شهبای سوریه در اعتراض به تغییر بافت جمعیتی شهرشان توسط ترکیه دست به تظاهرات زدند. آلدار خلیل ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك، تو-دم اعلام کرد که عفرین جای امنی برای نظامیان اشغالگر نیست.

 

آوارگان عفرینی که پس از اشغال شهرشان توسط ارتش ترکیه و القاعده به منطقه شهبا پناه برده اند روز دوشنبه در حوالی کمپ موقت خود راهپیمایی کردند.

 

آنها پرچم نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ در دست داشتند و مقاومت حماسی آنها در برابر نیروهای اشغالگر را ستودند.

 

پلاکاردهایی در دست معترضان بود که به شراکت روسیه در جنایت علیه ساکنین عفرین اشاره می‌کرد. همچنین سکوت بین‌المللی در برابر کشتارگری ترکیه و تجاوز به عفرین محکوم شد.

 

آلدار خلیل ریاست مشترک تو-دم با سخنرانی در گردهمایی پایانی گفت همه آنهایی که در سوریه برای آزادی و دمکراسی انقلاب کردند و دلسوز میهن خود هستند باید از مقاومت عفرین حمایت کنند. عفرین بخشی از سوریه بود اما حکومت ترکیه و تبهکاران آن آنرا تجزیه کرده اند.

 

وی تأکید کرد مبارزه برای آزادسازی عفرین ادامه دارد و اجازه نمی‌دهند ترکیه پروژه خود برای تغییر بافت جمعیتی با اسکان تبه‌کاران را به سرنجام برساند.

 

امینه دنگلی از اعضای سازمان زنان کنگره استار نیز در جمع عفرینی‌ها تأکید کرد که روز آزادی و بازگشت به شهر مقاومت فراخواهد رسید.