تظاهرات ساکنان ادلب علیه ترکیه

پس از نماز جمعه هزاران تن از اهالی ادلب با سر دادن شعار "ترکیه‌ی خائن" به سوی مرزهای ترکیه راهپیمایی کردند. نظامیان ترک به معترضان حمله کردند.

   اهالی ادلب پس از نماز جمعه با راهپیمایی به سوی مرزهای ترکیه دولت ترک را محکوم کردند. هزاران تن از اهالی از شعار "ترکیه خائن" و "خلق خواهان نابود ساختن رژیم است" را سر دادند.

    این شعار یکی از شعارهای سال ۲۰۱۱ پیش از شروع جنگ داخلی سوریه است که معترضان هر هفته پس از نماز جمعه سر می‌دادند.

   کنشگران به سوی گذرگاه مرزی باب الحوا در هاتای راهپیمایی کردند. نظامیان ترکیه با گاز اشکاور به معترضین حمله کردند. کنشگران در پاسخ به حمله نظامیان ترکیه به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند. گفته می‌شود، در نتیجه‌ی حمله نیروهای نظامی ترکیه یکی از معترضین زخمی شده است.

   تعداد بسیاری از خودروهای شرکتها و نهادهای رژیم ترک از سوی معترضین خشمگین منهدم گردیدند. هم زمان در منطقه ریحانلی در هاتای تعدادی نیز خواهان راهپیمایی به سوی گذرگاه مرزی جیلوگزو بودند.

   گفته می‌شود، پس از کنترل خان شیخون از سوی نیروهای رژیم سوریه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در دیدار خود با ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری روسیه بر سر نابود ساختن و منحل نمودن گروه‌های تبهکار ادلب توافق کرده‌اند.

   همچنین در روزهای اخیر رسانه‌های اجتماعی وابسته به تبهکاران، انتقادهای شدیدی را از خیانت‌های اردوغان و ترکیه در حق خلق‌های سوریه به عمل آورده‌اند.