توافق دولت ترکیه با گروههای تبهکار برای حمله به گرسپی

سازمان جاسوسی میت در توافق با عناصر فراری داعش قصد ترور اعضای خودمدیریتی گرسپی را دارند

سازمان جاسوسی میت در توافق با عناصر فراری داعش قصد ترور اعضای خودمدیریتی گرسپی را دارند

 

رژیم ترکیه از سال ٢٠١١ سیاست‌های خود در قبال سوریه را بر مبنای تشکیل و پشتیبانی از گروههای تبهکار و تروریست قرار داده است. عناصر گروههای تبهکار با عناوین اخوان المسلمین، جبهه‌النصره و داعش در مصاف با ی.پ.گ و ق.س.د از پای درآمدند و رژیم حاکم بر ترکیه از ٢۴ ژانویه ٢٠١۶ مستقیما به خاک سوریه تجاوز کرد.

 

دولت ترکیه از ٢۴ آگوست ٢٠١۴ با اشغال جرابلس ریش و پشم‌ تبهکاران داعشی را زد و لباس‌های ارتش آزاد سوریه را بر تن آنان کرد. ترکیه مدعی شد که اینها (عناصر ارتش آزاد) در عملیات سپر فرات شرکت می‌کنند. میت در حمله به عفرین هم از تبهکاران داعش استفاده کرد و اکنون با همان راهکار به فتنه‌های خود در گره سپی و منبج ادامه می‌دهد.

 

سازمان میت با همکاری شهرداری آکچاکاله گروهی از تبهکاران فراری داعش را گردهم آورده و عنوان "ارتش ملی گرسپی‌" را بر آنان نهاده است. این تبهکاران از سوی میت مأموریت یافته‌اند تا مسئولین خودمدیریتی و اعضای ق.س.د را ترور کنند و یا تله‌های انفجاری را در مسیر‌های عبور و مرور آنان قرار دهند.

 

شهردار آکچاکاله مسئول تشکیل گروهک ترویستی شد

پس از اشغال عفرین رژیم ترکیه به فعالیت‌های خود برای دسیسه و ترور در منطقه گرسپی (واقع در میان کانتون‌های جزیر و کوبانی) سرعت بخشیده است. در این راستا به آوارگان سوری در منطقه رحا و آکچاکاله گفته شده که بزودی عملیاتی علیه گرسپی آغاز می‌شود. هدف ترکیه عضوگیری از تبهکاران و تروریست‌های فراری است.

 

عبدالحکیم آیهان (عبید الحکیم) شهردار آکچاکاله مسئولیت تشکیل گروههای تروریست را بر عهده گرفته است. سازمان میت بواسطه وی جلساتی را برای عرب‌های منطقه فراهم کرده است. در این جلسات عناصر فراری داعش و خانواده ‌های آنان هم شرکت کرده‌اند.

 

اعضای داعش فرماندهی گروههای وابسته به ترکیه را برعهده دارند

 

پس از نشست میت در ماه گذشته گروهک تبهکار شکل گرفت. در این گروهک افرادی با نام‌های اکرم دده، سالح الحاج، عبیدالله الهنداوی و عبید الطیف شرکت کرده‌اند و فرماندهی آنرا بر عهده گرفته‌اند. گزارش‌های موثق حاکی از مشارکت اعضای فراری داعش در سطوح مختلف این گروهک است.

 

طبق گزارش‌‌هایی که به خبرگزاری فرات رسیده است فرماندهی گروهک مزدور "ارتش ملی گرسپی"از این عناصر شکل گرفته است:

عبید اللطیف الکچل؛ نامبرده عضو فعال داعش و فرماندهی گروهی از تبهکاران بوده است. او پیشتر گردان "انوار الحق" سازماندهی کرده و سپس با این گروهک به داعش ملحق شدند.

 

مسنا اللطیف الکچل؛ پسر عبید اللطیف و فرمانده اصلی گروهک "ارتش ملی گرسپی" است.

 

احمد الحلو؛ از اعضای سابقه‌دار داعش و فرمانده گردان دومین داعشی‌ها بوده است. او گردان شیخ الأسلام ابن تمیمیه را اعلام کرد و سپس به داعش ملحق شد. نامبرده از خویشاوندان شهردار اکچاکاله است

 

اسماعلیل عبیدالله العیدو؛ از اعضای فعال داعش و یکی از فرمانده‌های سابق این گروهک تبهکار. او سپس به جبهه النصره پیوست و به سریکانی حمله کرد. نامبرده به دلیل سرقت تسلیحات از سوی جبهه النصره بازداشت شد. سپس گردان خود را فسخ کرده و به داعش پیوست.

 

ابو رعد (حسان محمد العوفی)، ابو آیه (حسین محمد العوفی) و یاسر العمیر هم از فرمانده‌های گروهک وابسته به میت ترکیه هستند.

 

به گفته منابع آگاه ۵٠ نفر از جوانان عشیره العمیر به این گروهک تبهکار پیوسته‌اند. اعلام شد که از مناطق دیگر هم برخی فریب خورده و به این گروه ملحق شده‌اند. منابع خبرگزاری فرات تصریح کردند که سازمان میت عناصر این گروهک را آموزش می‌دهد تا به ترور اعضای خودمدیریتی گره‌سپی، نیروهای ق.س.د و همچنین بمب‌گذاری علیه ساکنان روژاوا و شمال سوریه دست زنند.

 

شایان ذکر است که رژیم ترکیه حین آزادسازی گرسپی در سال ٢٠١۵ صدها تن از عناصر داعش در این شهر را به ترکیه راه داد.

 

این تبهکاران سپس با همکاری جمهوری ترکیه در ٢٨ فوریه ٢٠١۶ از دروازه مرزی آکچاکاله به گرسپی و مناطق سلوک، مبروکا و عین عیسی حمله کردند، در این حملات ١۵ جوان عرب به قتل رسیدند. نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ در کمتر از یک شبانه روز به این غائله پایان دادند.

 

رژیم تروریستی ترکیه طی هفت سال گذشته علیه روژاوا و سوریه مداوما از گروههای تبهکار استفاده کرده است. کانال تلویزیونی اَی.آر.دی آلمان در ژانویه سال جاری میلادی گزارشی را منتشر کرد که در آن با استناد به مدارک موثق از استقرار سه کمپ ویژه عناصر داعش در ترکیه از جمله منطقه رحا سخن به میان آمد.

 

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که در این کمپ‌ها بویژه در کمپ آوارگان سلیمان شاه آكچاکاله، صدها جوان تحت آموزش تبهکاران داعش قرار می‌گیرند.

 

هدف ترکیه تحریک احساسات ملی خلق عرب علیه خودمدیریتی دمکراتیک شمال سوریه است تا از این راه مشروعیت تحرکات گروههای مزدور و تبهکار خود را کسب کند.