جامعه جهانی فاجعه بشری در عفرین را همچنان کتمان می‌کند

مسئول کمیته جوانان حزب سوریه آینده: جوامع بین‌اللملی مدعی هستند که از وقوع فاجعه بشری در ادلب نگرانند اما آنان چشم از فاجعه بشری بزرگتری که روزانه در عفرین روی می‌دهد بسته‌اند

زرین دنگلی مسئول کمیته جوانان حزب سوریه آینده شعبه عفرین در گفتگو با خبرگزاری هاوار به ارزیابی تحولات نشست آستانه و بویژه مسائل مربوط به عفرین و ادلب پرداخته است.

 

دنگلی در آغاز گفته‌های خود متذکر شده که تحولات جاری نشان می‌دهد که نیروهای متخاصم خواهان تداوم بحران‌های موجود در سوریه هستند.

 

وی در ادامه به گردهم آمدن تمام گروهک‌های تروریستی و تبهکار در ادلب، جرابلس، اعزاز و اطراف باب پرداخت و اظهار کرد؛ با اعلام آغاز عملیات رهایی منطقه از تروریست‌ها به اشغالگری آنان پایان داده می‌شود اما منافع کشورهای بیگانه در نابودی تروریست‌ها نیست. آنان به گروه‌های توریستی در ادلب آشكارا کمک می‌کنند زیرا خوب می‌دانند که با رهایی ادلب از چنگال ترور نقش دولت‌های حامی تبهکاران در سوریه به پایان می‌رسد.

 

رژیم ترک تحت عنوان 'محافظت از غیرنظامیان' نقشه‌های ضدبشری خود را به پیش می‌برد

دنگلی در مورد مداخله رژیم ترک در ادلب می‌گوید:"ترکیه مدعی است که انجام عملیات نظامی در ادلب به فاجعه انسانی منجر می‌شود اما هدف ترکیه چیز دیگری است. ترکیه جامعه بشری و افکار عمومی را بخوبی فریب داده است. آنانی که از وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله به ادلب دم می‌زنند خود می‌دانند که روزانه فجایع بزرگتری در عفرین روی می‌دهند."

 

زرین دنگلی سپس به حمله رژیم ترکیه و تروریست‌های شناخته شده بین‌المللی به عفرین پرداخت: "عفرین آماج حملات وحشیانه‌ قرار گرفت، رژیم غاصب ترک و همپیمانان تروریست وی با هواپیماهای جنگنده به غیرنظامیان عفرین حمله‌ور شدند و دست به قتل‌عام مردم زدند. آنچه اکنون در عفرین می‌گذرد فاجعه بشری به تمام معناست و هر روز بر میزان آن افزوده می‌شود."

 

تدوام سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌کاران در عفرین

زرین دنگلی با یادآوری اینکه اگر جامعه بین‌المللی در قبال اشغال عفرین از سوی تروریست‌ها و رژیم ترک مواضعی مشابه بحران ادلب نشان داده بود شاهد جنایت‌های بشری که اکنون در عفرین شاهد آن هستیم نبودیم.

عضو کمیته جوانان حزب سوریه آینده شعبه عفرین در پایان خلق‌های سوریه را به اتحاد برابر اشغالگران و تروریست‌های وابسته به آنان فراخواند و بر حل مسائل از طریق گفتگو تأکید کرد.