جشن پیروزی ق.س.د در شهر قامشلو

​​​​​​​روز گذشته جشن پیروزی نیروهای سوریه دمکراتیک در جنگ علیه تبهکاران داعش طی مراسمی باشکوه با شرکت هزاران شهروند ساکن قامشلو برگزار شد

ق.س.د روز ٢٣ مارس/ ٣ فروردین پیروزی علیه داعش را اعلام کرد. روز گذشته در استادیوم ١٢ مارس در مراسمی شایسته جشن پیروزی بر داعش برگزار شد.

 

جشن پیروزی با شعار "ما پیمان بستیم و به پیروزی رسیدیم" با شرکت دهها هزار شهروند قامشلو برگزار گردید. نیروهای امنیت داخلی و اورژانس امنیت جشن دیروز را بر عهده گرفتند.

 

استادیوم ١٢ مارس قامشلو با تصاویری از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، لیلا گووَن، شهیدان راه آزادی و پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د زینت داده شده بود.

خانواده‌های شهیدان راه آزادی و دمکراسی خلق‌های کرد، عرب، سریانی و ارمنی در این مراسم شرکت کردند.

مراسم با سان نظامی مبارزان ق.س.د آغاز شد.

 

سپس حسن قامشلو از فرمانده‌‌های نظامی ق.س.د طی سخنانی از شهیدان گلگون کفن راه آزادی و دمکراسی سوریه یاد نمود و دستاوردهای بزرگ خلق‌های در شمال و شرق سوریه را حاصل جانفشانی شهدا خواند و افزود:"هنوز مبارزه ما به پایان نرسیده است. زیرا بخشی از خاکمان در چنگ اشغالگران است. ما برای پایان دادن به اشغالگری تا آخرین نفس مقاومت می‌کنیم."

 

در ادامه سما عفرین از فرمانده‌های ی.پ.ژ طی سخنانی گفت:"این پیروزی را به رهبر آپو و تمام شهدا و مبارزان تبریک می‌گوییم. ما ۵ سال است که مقاومت می‌کنیم، از کوبانی تا رقه و باغوز به پیروزی رسیدیم. این پیروزی در سایه خون رفقایی همچون آرین میرکان، بارین آوستا و هزاران قهرمان دیگر محقق شد."

 

هیوی سعید هم به نمایندگی از خانواده شهیدان اظهار نمود:"این پیروزی را به فرمانده بزرگ ماحصوم کورکماز تبریک می‌گوییم و در سالروز شهادت یاد و خاطره وی را گرامی می‌داریم."

 

مراسم با اجرای ترانه‌هایی از سوی گروه هنری آمارا، گروه هنری شهبا، گروه هنری جودی و گروه هنری بوتان و رقص و پایکوبی خلق به پایان رسید.