جمهوری اسلامی اینبار چوب ماهیگیری را سند جاسوسی کرد

کاووس سیدامامی فعال محیط زیست که از سوی جمهوری اسلامی در زندان به قتل رسید اینبار به استفاده از آنتن ماهواه‌ای برای ارسال اطلاعات به كشورهای بیگانه متهم گردید.

کاووس سیدامامی فعال محیط زیست که از سوی جمهوری اسلامی در زندان به قتل رسید اینبار به استفاده از آنتن ماهواه‌ای برای ارسال اطلاعات به كشورهای بیگانه متهم گردید. به گفته پیام درفشان وکیل خانواده سید امامی آنتن ماهواره‌ای مورد اشاره تنها چوب ماهیگیری بوده است

 

فشارها به فعالان عرصه محیط زیست همچنان ادامه دارد. دهها تن از کنشگران این عرصه با بهانه‌های ساختگی هنوز هم در زندان بسر می‌برند و جمهوری اسلامی هم برای لاپوشانی و فریب افکار عمومی ادعاهایی مضحک را نسبت به قربانیان مطرح می‌کند.

 

شبکه دو تلویزیون دولتی ایران روز گذشته برنامه‌ای را پخش کرد که در آن ادعا می‌شود کاووس سید امامی از طریق آنتن اطلاعاتی را به کشورهای دیگر ارسال می‌کرده است. پیام درفشان وکیل خانواده اما ادعاهای تلویزیون دولت را کذب خواند و اعلام کردند که علیه شبکه دوم تلویزیون ایران شکایت خواهند کرد.

 

جمهوری اسلامی در راستای جلوگیری از فاش شدن چگونگی قتل این فعال محیط زیست خروج همسر وی از ایران را ممنوع اعلام کرده است.

مریم ممبینی همسر کاووس سید امامی به دلیل وضعیت جسمانی نامساعد در بیمارستان بستری شده است.

به گفته وکیل خانواده سید امامی در گزارشهای اولیه پزشکی قانونی وجود کبودی وتزریق پوستی بر روی جسد سید امامی تأیید شده است.

 

خاطرنشان می‌شود که کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه امام صادق و فعال محیط‌زیست، از سوی سپاه پاسداران به اتهام "جاسوسی" بازداشت گردید و تنها پس از دو هفته، خبر مرگ مشکوک او، با عنوان "خودکشی" در رسانه‌ها منتشر شد.