جنبش جامعه دمکراتیك: ترکیه تهدیدی برای کل سوریه است

احزاب عضو ائتلاف جنبش جامعه دمکراتیك موسوم به "تو-دم" بیانیه ای در رابطه با عفرین منتشر کرده و تداوم اشغالگری ترکیه در این کانتون را خطری برای کل سوریه توصیف کرده اند. تو-دم از جامعه جهانی خواسته است حکومت ترکیه را بخاطر ارتکاب جنایات جنگی مورد ...

احزاب عضو ائتلاف جنبش جامعه دمکراتیك موسوم به "تو-دم" بیانیه ای در رابطه با عفرین منتشر کرده و تداوم اشغالگری ترکیه در این کانتون را خطری برای کل سوریه توصیف کرده اند. تو-دم از جامعه جهانی خواسته است حکومت ترکیه را بخاطر ارتکاب جنایات جنگی مورد بازخواست قرار دهد.

 

جنبش جامعه دمکراتیك با یادآوری آنکه مردم عفرین علیه اشغالگری ترکیه دست به مبارزه و مقاومت زدە اند می‌گوید یگان‌های مدافع خلق در حملات خود ضربات سختی به ارتش ترکیه و تبه‌کاران وابسته به آن وارد کرده اند.

 

تو-دم با تصریح آنکه هیچ عاملی نمی‌تواند منجر به پایان مبارزه برای آزادسازی عفرین شود می‌افزاید: تداوم حضور نیروهای ترکیه در عفرین خطری برای کل سوریه است. اردوغان برای اشغال اراضی بیشتر به همان سیاق یکصد سال پیش است. برافراشتن پرچم ترکیه در عفرین و تحمیل نظام آموزشی و زبان ترکی به ساکنین بومی نشان می‌دهد که ترکیه چه سیاستی را دنبال می‌کند.

 

احزاب عضو ائتلاف تو-دم با تکرار حمایت از مقاومت عفرین، ساختار اداری و آموزشی ایجاد شده توسط ترکیه در عفرین را محکوم کرده و آنرا دشمنی با تنوعات هویتی ساکن منطقه توصیف کردەاند.

 

در این بیانیه اشاره شده که نیروهای اشغالگر ترکیه در عفرین ضمن تصرف املاک شهروندان، به زنان تجاوز کرده و شماری در معرض اقدامات وحشیانه ناچار به خودکشی شده اند.

 

تو-دم به برخی جریانات و خائنین محلی که با ترکیه همدست شده اند هشدار داده که عفرین سرانجام آزاد خواهد شد و آنها مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.