جنبش دمکراتیک: حمله‌ی ترکیه به عفرین، حمله به تمامی خلق‌های سوریه است

جنبش دمکراتیک در فراخوانی از تمامی جامعه‌ی سوریه، نیروهای میهن دوست و دمکراتیک خواست تا مانع حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین شوند

جنبش دمکراتیک در فراخوانی از تمامی جامعه‌ی سوریه، نیروهای میهن دوست و دمکراتیک خواست تا مانع حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین شوند

 

 شورای رهبری جنبش دمکراتیک، ضمن محکوم نمودن تهدیدات اشغالگرانه و حمله‌ی دولت ترکیه به عفرین، خلق کرد و جوامع سوریه را به ممانعت از حمله‌ی دولت ترکیه بمنظور اشغال عفرین، فراخواند. جنبش دمکراتیک اعلام کرد که جامعه‌ی بین‌المللی نیز بنا به معیارهای بین‌المللی، در مورد برقراری امنیت خلق عفرین مسئول می‌باشد.

 

فراخوان شورای رهبری جنبش دمکراتیک بدین گونه می باشد:

 

"حمله‌ی رژیم ترکیه به کانتون عفرین، بمعنای تهدید علیه تمامی خلق سوریه می‌باشد. تهدیدات ترکیه برای اشغال عفرین، تاثیرات خطرناک و نامحدودی را برای همه‌ی طرف‌ها بهمراه خواهد داشت. به ویژه این حملات در زمانی انجام میگیرد که پروژه‌ی فدرالیسم دمکراتیک مبتنی بر اراده‌ی همه‌ی خلق‌های شمال سوریه و روژاوا می‌باشد و این یک نیز فرصتی مناسب را برای آینده‌ی تمامی خلق‌های سوریه، آماده می‌سازد، زیرا صحت این پروژه در راستای حقیقت همزیستی مسالمت‌آمیز و برادری خلق‌ها و همچنین وحدت سرنوشت‌ساز تاریخ می‌باشد.   

 

همچنین نتیجه‌ی چنین تهدیداتی از سوی ترکیه، شکست تلاش‌های بین‌المللی برای حل تنش‌های موجود در سوریه است. وظیفه‌ی ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ق.س.د نیز برای دفاع مشروع در همان چهارچوب می‌باشد.

 

دیگر وظیفه‌ی این نیرو محافظت از مرزهای کانتون‌ها و تمامی خلق‌های شمال سوریه است. به ویژه تعداد افرادی که بعلت جنگ سوریه به هر سه کانتون کوچ نموده‌اند، به ٢ میلیون و ۵٠٠هزار نفر رسیده است، به همین دلیل نیز لازم است که امنیت آنان برقرار گردد.

 

''ما بعنوان شورای رهبری جنبش دمکراتیک ،حملات دولت ترکیه برعلیه این خلق عفرین ، نواحی و روستاهای آن را محکوم می‌نماییم و از تمامی جامعه‌ی سوریه، نیروهای وطنی و دمکراسی‌خواه می‌خواهیم که واقعیت دولت ترکیه و اهداف وی برای تقسیم سوریه را بخوبی درک کرده و اعتراض خود را نسبت به توپباران‌های ترکیه ابراز دارند. همچنین از جامعه‌ی جهانی نیز می‌خواهیم که بر مبنای معیارهای سازمان ملل متحد برای دفاع از امنیت کشورها، مانع از این حملات گردند. چگونه امروز نیرویی اشغالگر بطور روزانه عفرین و منبج را بمنظور اشغال، توپباران می‌کند؟ ما تاکید می‌نماییم که عفرین تنها نخواهد بود. ما از خلق کُرد در هر جایی که هستند و خلق سوریه می‌خواهیم با راهپیمایی‌های اعتراضی، صدای خلق سوریه را به گوش همه برسانند و از حمله‌ی دولت ترکیه به مناطق شمال سوریه جلوگیری بعمل آورند. عفرین نمونه‌ی سازماندهی مردمی است که قادر به درهم شکستن حملات خواهد بود".