جنگ با ترور ادامه دارد؛ ۳۱ تبهکار داعش کشته شدند

مرحله‌ی پایانی تندباد جزیر که در چارچوب "جنگ پایان دادن به ترور" انجام می‌شود ادامه دارد. نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک بیلان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته را منتشر کرده و از کشته شدن ٣١ داعشی خبر دادند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک آمار ۲۴ ساعت گذشته‌ی مرحله‌ی دوم تندباد جزیر را منتشر کرد، بر اساس این آمار ۳۱ تبهکار در مرز دیرالزور به هلاکت رسیدند.

 

گزارش ق.س.د به این شرح است:

جبهه‌ی باخوزه:

"تبهکاران داعش با سلاح سنگین و سه اتومبیل بمب‌گذاری شده به نیروهای ما حمله کردند، مبارزین ما نیز پاسخ حملات آنها را داده و دو اتومبیل قبل از آنکه به اهداف خود نزدیک شوند منفجر شدند. به دلیل موج انفجار دو مبارز ما زخمی شدند، اتومبیل سوم نیز توسط هلی‌کوپترهای نیروهای ائتلاف منفجر شد.

 

همچنین درگیری سنگینی میان مبارزین ما و نیروهای تبهکار روی داد که در نتیجه ی آن ٨ تبهکار داعش کشته شد. همچنین نیروهایمان در یک حرکت تاکتیکی از یک نقطه عقب نشینی کردند، سپس تیروریست‌ها در آن نقطه جمع شدند و هواپیماهای ائتلاف آنها را بمب‌باران کرده و همگی کشته شدند. سپس نیروهایمان سه موضع دیگر دواعش را کنترل کردند.

 

بعد از یک درگیری سنگین که چند ساعت ادامه داشت نیروهایمان یک کیلومتر پیشروی کرده و ۹ نقطه را کنترل کردند. هواپیماهای ائتلاف یک انبار مهمات،  دو اتومبیل و یک خودرو بمب‌گذاری شده را منهدم کردند. همچنین یک فرمانده داعش کشته شد.

 

متاسفانه بر اثر انفجار یک مین یکی از مبارزین ما زخمی شد.

 

جبهه‌ی هجین:

میان نیروهای ما و داعش داخل تونلهای حفر شده درگیری رخ داد، نیروهای ما به مقابله با دو تروریست که می‌خواستند عملیات انتحاری انجام دهند پرداختند که نهایتا این دو تروریست خود را منفجر کرده و کشته شدند.

 

به این ترتیب مبارزین تونل را کنترل کرده و منطقه را پاکسازی کردند. دو‌ مین که در یک خانه کارگذاشته شده بود منفجر شد اما ضرر جانی نداشت، مبارزان یک دوشکا و دو کلاشینکف تبهکاران را ضبط کردند.

 

مبارزین ما در این جبهه پیشروی کردند و خانه‌های بسیاری را پاکسازی کردند و ۵ موضع دیگر را هم به کنترل خویش درآوردند.

 

بیلان ٢۴ ساعت گذشته؛

تعداد کشته شدگان تروریستها: ۳۱ تن

 

تعداد حملات هواپیماهای ائتلاف: ۱۵ حمله

 

سلاحهای کنترل شده توسط مبارزین: یک دوشکا و دو کلاشینکف

 

مبارزان زخمی: ۳ مبارز