حزب دمکرات کوردستان سوریه دفتر خود را در شهر قامشلو افتتاح کرد

حزب دمکرات کوردستان سوریه دفتر خود را در منطقه شرقی شهر قامشلو افتتاح کرد. این حزب اعلام کرده است که از ابتکار عمل فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک برای اتحاد ملی با تمامی نیروی خود حمایت به عمل می‌آورند.

حزب دمکرات کوردستان-سوریه که از بزرگترین احزاب سیاسی حاضر در ENKS به شمار می‌رود، مرکز خود را در منطقه شرقی قامشلو بازگشایی کرد.

شورای میهنی کردستان سوریه ENKS  در اکتبر سال ٢٠١١ در شهر هولیر در جنوب کوردستان تاسیس شد. حزب دمکرات کوردستان سوریه مهمترین حزب شرکت کننده در ENKS است. دفتر این حزب بعد از تصمیم شورای داخلی منطقه جزیر در سال ٢٠١٧ تعطیل شد. در این تصمیم آمده بود که لازم است تمامی احزاب سیاسی در منطقه به شورای عالی امور احزاب مراجعه نمایند، اما حزب دمکرات کوردستان سوریه و برخی از احزاب دیگر از مراجعه به این مرکز خودداری کرده و به همین دلیل  دفتر این حزب تعطیل شده بود.

در جریان حملات دولت ترک به مناطق شمال-شرق سوریه، مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک طی ابتکار عملی، فراخوان اتحاد ملی خلق کورد را صادر کرد. خودمدیریتی شمال-شرق سوریه نیز این اجازه را صادر نمود که تمامی احزاب و سازمانهای موجود دفاتر خود را به شیوه‌ای رسمی در منطقه بازگشایی کنند، ممنوعیت‌ها علیه ENKS برداشته شده و فعالیتهای سیاسی خود را مجددا از سرگیرند.

اخیرا حزب دمکرات کوردستان-سوریه دفتر خود را در شهرهای حسکه، دیرک، گرکی لگه، چل آقا، عامودی و دربیسی بازگشایی کرده است. روز جمعه نیز در منطقه شرق شهر قامشلو این حزب دفتر خود را بازگشایی کرد. اکنون این حزب درحال بازگشایی دفاتر خود در دیگر شهرهای روژاوا است.

 نافع عبدالله از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کوردستان سوریه به خبرگزرای هاوار نیوز گفت که بعد از بازگشایی دفاتر خود، این حزب فعالیتهای سیاسی خود را از سر گرفته و دیدارهای سیاسی انجام می‌شوند. نافع عبدالله در این رابطه افزود که حزب وی، از ابتکار عمل  مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک حمایت نموده  و این ابتکار عمل را به پیروزی می‌رسانیم. زیرا امروز همه دشمن خلق کورد بوده و در مواجهه با تهدیدات ارتش ترک مواجه شده‌ایم. نافع با اشاره به اهمیت انسجام صفوف ملت کورد در سوریه و اتحاد کوردی اظهار داشت: در برهه‌ای که فعالیتها برای انسجام صفوف کورد در روژاوا افزایش یافته است، هیاتی از  ENKS در ١٩ فوریه ٢٠٢٠ با وزیر امور خارجه دولت ترک، مولود چاوش اوغلو دیدار کرده و این دیدار باعث نگرانی، اختلاف و نارضایتی در میان تمامی کوردها واقع شد.

افرادی که خواهان به ثمر نشستن ابتکار عمل ملی کورد هستند، اظهار داشتند که هدف اصلی دولت ترک از دعوت این افراد به ترکیه اینست که آشکارا اعلام نمایند که در روژآوا صرفا آنها نماینده کورد بوده و از این طریق ابتکار عمل کوردی را خنثی نمایند. نافع عبدالله در پایان سخنان خود از تمامی احزاب سیاسی کورد خواست که به یک فورمول سیاسی مشترک دست یابند. لازم است که ما کوردها در سوریه مطالبات خود را به خوبی تعریف کرده و صراحتا در این رابطه به نتیجه دست یابیم که در آینده چه می‌خواهیم. این خواست خودمدیریتی باشد یا فدرالی، لازم است که احزاب سیاسی در هر صورت به اتحاد دست پیدا کنند.