حسو: مشخص است اردوغان تصمیم به جنگ و قتل‌عام دارد/ زمان، زمان متوقف کردن فاشیسم است

غریب حسو رئیس مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تو-دم (TEV-DEM) اظهار نمود، مشخص است که اردوغان تصمیم به جنگ دارد و آنها نیز از خود محافظت خواهند کرد. وی گفت، "تصمیم جنگ، تصمیم ترکیه، سوریه، روسیه و ایران است و از خلقهای منطقه می‌خواهیم علیه حملات متحد باشند."

   تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه علیه شمال و شرق سوریه ادامه دارد و در سخنان اخیرش از جنگی سنگین خبر داد و گفت، "جنگ، امروز‌ یا فردا نزدیک است". همراه با تهدیدهای اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه انتقال نیروهای نظامی به مرزها ادامه دارد.

   غریب حسو رئیس مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تودم در مورد تهدیدهای اردوغان با خبرگزاری فرات سخن گفت.

   غریب حسو تهدیدهای ترکیه را نقشه‌ی ترکیه، سوریه، روسیه و ایران دانست و از خلق کورد و سایر خلقهای منطقه خواست علیه حملات و تهدیدها یک صدا و متحد باشند.

   حسو همچنین اعلام کرد، بر اساس قوانین بین‌المللی اردوغان مرتکب جرم میشود و میخواهد قتل‌عام انجام دهد وی گفت، "در مقابل حملات تا پایان خواهیم ایستاد. تهدیدها و ذهنیت اشغالگرانه‌ی اردوغان میراث عثمانیهاست. او میخواهد به اشغالگری ادامه بدهد. چون کشتار تاکنون به نفع آنها بوده است و می‌خواهد تهدیدها و حملاتش را ادامه دهد. چون تابحال بازخواست نشده‌اند و به همین دلیل است که به قتل عام روی می‌آورد."

"اردوغان تصمیم به قتل‌عام گرفته است"

​​​​​​​   حسو اشاره کرد، "نیروهای بین‌المللی و رژیم سوریه لازم ندانستند قوانین بین‌المللی را به اردوغان یادآور شوند به همین دلیل اردوغان مرزها را شکسته است و علیه خلق کورد و خلقهای شمال و شرق سوریه تصمیم به قتل‌عام گرفته است و به گفته‌ی او میخواهد 'فردا و یا زودتر از آن' حمله کند."

​​​​​​​   غریب حسو اعلام کرد، باید خلقهای ترکیه بدانند برای آنکه بحران کشور و بحران داخلی حزبش را پنهان کند، اردوغان تلاش‌ میکند تا جنگ برپا کند. وی گفت، "اما راه حل بحران ترکیه در ترکیه است نه در سوریه. اردوغان توسط تبهکارانش تمام تلاش خود را انجام داد اما موفق نشد. غارت، ترور و راهزنیشان در تمام جهان برملا شد. اکنون نیز میخواهد از راه غارت، راهزنی و ترور و اشغالگری نتیجه‌ای بدست آورد. وقتی ما میگوییم میخواهد جرمی مرتکب شود، منظورمان این اعمال است. در مقابل همه‌ی جهانیان ما را تهدید میکند، نقشه‌ی اشغالگری و قتل عام را آشکار میکند. علی رغم آنکه خطر دیده میشود، اما هیچ کس اقدامی در مقابلش انجام نمی‌دهد."

"خلق‌های منطقه از خود محافظت میکنند"

​​​​​​​   حسو یادآور شد، خلق‌های منطقه در مقابل اشغالگری خواهند ایستاد. خلق‌های ما در مقابل اشغالگری ایستاده‌اند. با فعالیتهایشان، با سیاستهایشان و دفاع خود در مقابل آن خواهند ایستاد. اما جامعه‌ی بین‌المللی سکوت کرده است. باید همه بدانند که دفاع خواهیم کرد خلق‌های منطقه در یک شرایط قرار دارند. به همین دلیل یک صدا از خود محافظت خواهیم کرد.

"با هم این نقشه را کشیده‌اند"

​​​​​​​   غریب حسو همچنین گفت، "اردوغان در تهدیداتش تنها نیست، با پشتیبانی روسیه، ایران و در چهارچوب توطئه‌ای متحد که رژیم سوریه نیز در آن جای دارد، دست به تهدید میزند. رژیم سوریه نیز در این تهدیدات و حملات شریک است. در حالی که اردوغان را تهدید میکند اما رژیم سوریه به ق.س.د حمله میکند و این نشان میدهد با هم این توطئه را تدارک دیده‌اند. هر دو کشور تلاش می‌کنند این نقشه را با هم عملی کنند. در پشت آنها نیز ایران و روسیه حضور دارند. همگی با هم در این نقشه دخیل هستند."

"عمر رژیم را نیز کوتاه می‌کنند"

​​​​​​​   حسو گفت، "این توطئه برای رژیم سوریه بسیار خطرناک است. این نیروها ممکن است برای از میان برداشتن ما مقداری به هم نزدیک شوند اما در نهایت در داخل دچار اختلاف میشوند و عمر رژیم را هم کوتاه میکنند. سوریه وارد یک پروسه‌ی تصمیم گیری میشود. همه میدانیم رژیم سوریه از یک هم پیمانی سه طرفه تشکیل شده است که یک طرف شیعه و یک طرف سنی و طرف دیگر هم اروپاست. اگر رژیم نابودی خلق کورد و خلقهای شمال و شرق سوریه را به نفع خود ببیند، آنگاه به سمت نابودی خود پیش می‌رود و سیاستهایش‌ به هم میخورد. آنگاه تهدیدها تنها علیه ما نیستند."

درخواست برای افکار عمومی

​​​​​​​   حسو از خلق کورد و خلق‌های منطقه خواست علیه تهدیدها هشیار باشند. اردوغان و هم پیمانان فاشیستش در هر جایی که منطقه‌ای کوردی وجود داشته باشد، برای نابودی آن تلاش میکنند. اگر متحد نباشیم، اگر از یکدیگر دفاع نکنیم، نوبت همه میرسد. اگر همه با هم متحد باشیم، افکار عمومی نیز همراه ما خواهد بود. از همه‌ی احزاب کورد میخواهیم، سکوت نکرده و صدایشان را بلند کنند.

زمان متوقف کردن فاشیسم است

​​​​​​​   حسو در پایان سخنانش یادآور شد، منطقه با فاشیسمی بزرگ مواجه شده است. وی گفت، "درخواستمان از افکار عمومی بین‌المللی، سازمان ملل، اتحادیه‌ی اروپا، اتحادیه‌ی عرب و کشورهای عربی این است که باید بدانند این خطر بزرگ علیه همه‌ی طیفهاست و زمان، زمان متوقف کردن فاشیسم است."