حلبچه‌ای: سیاست پ.د.ک همکاری با دولت ترکیه است

سروش حلبچه‌ای نویسنده، روزنامه‌نگار و وکیل اهل جنوب کردستان با شرکت در فوروم علیه داعش اعلام کرد، " در جنوب کردستان سیاست پ.د.ک بر اساس همکاری با ترکیه است. به همین دلیل به روستا و شهرهایمان حمله می‌کنند"

  تعداد بسیاری از نویسندگان، سیاستمداران و روشنفکران کشورهای مختلف در فوروم علیه داعش در روژاوا شرکت کردند. یکی از این افراد سروش حلبچه‌ای نویسنده، روزنامه‌نگار و وکیل از جنوب کردستان  است.

  سروش حلبچه‌ای در ابتدا از آمدن به روژاوا اظهار شادمانی کرده و اعلام کرد، " برگزاری فورومی بدین شکل در روژاوا بسیار مهم است. در این مکان داعش زخمی شد. همچنین در روژاوا داعش بدست زنان نابود شد به همین دلیل این منطقه اهمیت دارد. "

  سروش اظهار داشت، " زنان ما بدین وسیله نیروی خود را بازشناخته و نشان داده شد که با این نیرو می‌توان به نتیجه دست یافت. به جهانیان نشان دادند که نه تنها علیه داعش بلکه در برابر هر کسی که خواهان اشغال میهنمان باشد پاسخی درخور خواهند داد. در کوبانی و شنگال بسیاری از شهدایمان بدن خویش را فدا کرده و میهنمان را آزاد ساختند. بایستی تا آخرین نفس خویش مقاومت نماییم، مبارزه را اساس گرفته و از زحمات آنان صیانت نماییم."

  تا آخرین لحظه‌ی زندگی خویش مقاومت کرد، یاد وی را با احترام گرامی می‌داریم

  سروش حلبچه‌ای درباره‌ی شهادت دیار غریب عضو شورای رهبری ک.ج.ک در نتیجه‌ی حملات هوایی دولت ترکیه در قندیل اعلام کرد، واضح است که مسئولین این کشتار چه کسانی هستند.

  حلبچه‌ای گفت، " شهادت شهید دیار در میهنمان، در قندیل مایه‌ی رنجی عظیم است. شهید دیار انقلابی بزرگی بود، چند مرتبه با وی ملاقات کردیم. در آن زمان انتقاد کردند، به اندازه‌ی کافی خلقمان در برابر ظلم بپا نخاسته‌‌اند. رفیقی بود که می‌گفت، هر کس می‌تواند از خطایش روی برگردانده و عملی مفید را انجام دهد. تا آخرین لحظه‌ی زندگی خویش مقاومت کرد، یاد وی را با احترام گرامی می‌داریم."

  دولت ترکیه میهنمان را اشغال می‌کند

  سروش حلبچه‌ای اظهار داشت، در ابتدا عفرین دولت ترکیه شمال و جنوب کردستان را اشغال کرده است و افزود، " حملات اشغالگری در عفرین بدست دولت ترکیه انجام شد. در شهرهای مرزی تبهکاران داعش و گرو‌ه‌های تبهکاری دیگر را به ترکیه منتقل می‌کنند. در این فوروم تعداد بسیاری از دکتر و روزنامه‌نگاران خارجی اعلام کردند که این مسئله را خود دیده‌اند. بعضی اوقات بشکلی رسمی و بعضی اوقات نیز بشکلی غیرقانونی ترکیه با تبهکاران داعش همکاری می‌کند و مجروحان داعش را درمان می‌کند. تصاویری از نظامیان ترکیه و تبهکاران داعش منتشر شده بود.

  واضح است که دولت ترکیه خواهان اشغال میهنمان است. به همین دلیل برهه‌ی صلح سال ۲۰۱٣ را پایان داده و خلق را قتل‌عام نمود. ما نیز در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنیم. اردوغان به پایان خویش نزدیک شده است. بایستی مقاومت علیه ذهنیت حاکمیتی اردوغان را بنیان فعالیت‌ها قرار دهیم و عفرین را بدست زنان آزاد سازیم. در جنوب کردستان سیاست پ.د.ک بر اساس همکاری با ترکیه است. به همین دلیل به روستا و شهرهایمان حمله می‌کنند."