حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه- پنجمین روز

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند

23:26

17:03

ابتکار عمل خلق کوردستان: علیه حملات نابودگرانه دولت ترک هرشیوه‌‌ای از مقاومت روا و مشروع است.

16:58

 

16:56

 

15:28

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه: ٧٨۵ تبهکار داعش از زندان عین‌عیسی گریختند.

15:18

ق.س.د: در مقاومت روز ١٢ اکتبر در مجموع ٨٧ اشغالگر کشته شدند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در جریان مقاومت روز شنبه (١٢ اکتبر / ٢٠ مهرماه)، ٨٧ سرباز و تبهکار رژیم اشغالگر ترک در جبهه‌های جنگ سریکانی، گرسپی، عامودی، قامشلو و دیرک کشته شده‌اند.

15:14

سریکانی: ٧ تبهکار کشته شدند. یک خودرو زرهی تبهکاران منهدم شد و یک پهپاد ساقط گردید.

14:22

 

14:02

فرار ٨٩۵ تبهکار از کمپ عین‌عیسی

تبهکاران داعش با استفاده از حملات اشغالگرانه دولت ترک در کمپ عین عیسی دست به شورش زدند. منابع آگاه محلی به خبرگزای فرات گفتند که ٨٩۵ تبهکار داعشی از این کمپ گریخته‌اند.

 

11:46

 

11:26

دهها جوان باشور کوردستان به جبهه‌های مقاومت روژاوا پیوستند. برپایه‌ی گزارش خبرگزاری روژنیوز دهها جوان اهل مناطق شلادزه، زاخو، سلیمانیه، دهوک، گرمیان، کرکوک و هولیر برای جای گرفتن در مقاومت روژاوا علیه حملات رژیم اشغالگر ترک و تبهکارانش وارد روژاوا شده‌اند. همین خبرگزاری اعلام کرد که جوانان بیشتری در تلاش پیوستن به صفوف مقاومت روژاوا هستند.

11:17

تخلیه کمپ عین‌عیسی پس از حملات توپخانه‌ای ترکیه

پس از حملات هوایی ارتش ترک به کمپ عین‌عیسی که محل نگهداری خانواده‌های تبهکاران داعش است تعدادی از بازداشت شدگان فرار کرده‌اند. مسئولان خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کردند که در پی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به کمپ عین‌عیسی زندگی هزاران انسان در معرض خطر است و آنان ناچارند این کمپ را تخلیه کنند.

 

11:12

ربودن دو پرستار از سوی تبهکاران رژیم اشغالگر ترکیه

تبهکاران رژیم اشغالگر ترک دو پرسنل بیمارستانی را در مسیر جاده سلوک به‌ عین عیسی ربودند. این دو پرسنل پزشکی در جاده عین‌عیسی به گرسپی در یک دستگاه آمبولانس ربوده شدند.

ربودن پرسنل پزشکی همزمان با حملات توپخانه‌های ترکیه به بیمارستان سریکانی روی داده است.

10:49

تلاش ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش برای دسترسی به بازداشتگاه خانواده تبهکاران داعش در منطقه عین‌عیسی با ناکامی مواجه شد. تعدادی دیگر از تبهکاران تحت فرمان اردوغان از پای درآمدند.

08:00

ارسین چاکسو خبرنگار آژانس خبری فرات که به بازتاب مقاومت در سریکانی می‌پردازد در گزارشی خاطرنشان کرد که جنگ شدیدی در منطقه سریکانی جریان دارد. به گفته‌ی وی مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک با روحیه‌ای بالا حملات اشغالگران را در هم شکسته و تلفات سنگینی را بر آنان وارد کرده‌اند.