حکم ۵ سال زندان برای سکینه پروانه شهروند کورد اهل خراسان

سکینه پروانه زندانی سیاسی کورد اهل خراسان به ۵ سال زندان و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی محکوم شده است.

پیمان درفشان وکیل وی با اعلام این خبر در تویتر خود گفت، خانم پروانه توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس و ۲ سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌ها و جمعیتهای سیاسی محکوم شده است. وی همچنین گفت، این حکم قابل تجدید‌نظر خواهی است.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان اتهام این زندانی سیاسی "عضویت در گروههای معاند به نام کومله و دمکرات با هدف بر هم زدن امنیت کشور" اعلام شده است و این در حالیست که در حال حاضر حداقل ۵ سازمان سیاسی مستقل تحت عنوان "کومله" و "دمکرات" در کوردستان فعالیت می‌کنند.

سکینه پروانه اواخر سال ۹٨ با مراجعه به کنسولگری ایران در هولیر اقلیم کوردستان درخواست انتقال به ایران را کرده بود. وی در ۱٨ بهمن در مرز باشماق توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اوین در تهران منتقل شد.

وی پس از اتمام دوران بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد اما به دلیل شعار نویسی در فروردین ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

پس از چهار روز نگهداری در زندان قرچک ورامین و ضرب و شتم و شکنجه از آنجا به بیمارستان روان‌پزشکی امین آباد شهر ری منتقل شد.

پس از ۲۵ روز خانم پروانه از بیمارستان روان پزشکی به قرنطینه ی زندان قرچک ورامین بازگردانده شد.

وی به دلیل عدم توانایی در تهیه‌ی وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی نتوانست به طور موقت از زندان آزاد شود.