خروش مردم عفرین رژیم ترکیه را مأیوس کرد

ساکنان عفرین با حضور در راهپیمایی باشکوهی در این شهر پیام شکست ناپذیری را به دشمنان دادند

ساکنان عفرین با حضور در راهپیمایی باشکوهی در این شهر پیام شکست ناپذیری را به دشمنان دادند

 

دهها هزار از اهالی عفرین برعلیه یاوه‌گویی، توهم و حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به خیابان‌ها ریختند. راهپیمایی اهالی عفرین با تصاویری از عبدالله اوجالان- رهبر خلق کرد، پرچم‌های ی.پ.گ – ی.پ.ژ و پلاکاردهایی با مضمون دفاع از آزادی و پاسداری از اراده‌ی خلق عفرین مزین شده بود.

علیرغم بارش سنگین باران، دهها هزار نفر در چهارراه نوروز عفرین گردهم آمده و بسوی خیابان ولات و شرائع راهپیمایی نمودند. راهپیمایی با شعارهایی همچون  ''توپباران شما ما را نمی‌ترساند"، "زنده‌باد ی.پ.گ"، "زنده‌باد ی.پ.ژ" و "زنده‌باد برادری خلق‌ها'' همراه بود.

"هیڤی مصطفی" رییس مشترک مجلس خودمدیریتی کانتون عفرین در سخنانی در جمع شرکت کنندگان گفت:''ارتش ترکیه برای ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان عفرین مدعی ترک شهر و خانه‌ها از سوی ساکنان است. خروش مردم عفرین کذب بودن ادعاهای ترکیه را نشان داد. "

"عبدو ابراهیم" یکی از فرماندهان ی.پ.گ نیز گفت: ''خلق عفرین با مقاومت خود شناخته شده است. آنهایی که به این باور ندارند، تاریخ را مرور کنند. نیرویی که قادر به نابودی داعش شده است، نشان از قدرت و اراده‌ی ما دارد. اگر ترکیه نیز به عفرین حمله کند، به همان سرنوشت داعش دچار خواهد شد. عفرین خط قرمز ماست و کسی قادر  به عبور از آن نخواهد بود. خلق سرزمین زیتون، در مقابل هر هجومی می‌ایستد و خاک خود را ترک نخواهد کرد".

"شریف جمو" یکی از معتمدین عشیره‌ی البوبنا، نیز گفت: ''با حماسه حضورمان، ما به همه‌ی جهانیان نشان می‌دهیم که دارای اراد‌‌ای تسلیمت ناپذیر و آزاد هستیم. ما به همه‌ی جهانیان می‌گوییم که اتحاد رمز پیروزی ماست و هیچ نیرویی نمی‌تواند میان ما فتنه‌ورزی کند. همچون تمام خلق‌های منطقه از عزیزانمان در سنگرهای مقاومت، حمایت می‌کنیم."