خشم ترکیه و پ.د.ک از گفتگوی م.س.د و حکومت سوریه

دیدار هیئت‌های مجلس سوریه دمکراتیک و حکومت سوریه در شهر دمشق همچنان که انتظار می‌رفت به نگرانی حزب دمکرات کردستان عراق و رژیم نژادپرست ترکیه انجامید

دیدار هیئت‌های مجلس سوریه دمکراتیک و حکومت سوریه در شهر دمشق همچنان که انتظار می‌رفت به نگرانی حزب دمکرات کردستان عراق و رژیم نژادپرست ترکیه انجامید

 

گزارش‌‌ها حاکی از سفر هیئتی متشکل از پ.د.ک و سازمان میت ترکیه به دمشق پس از دیدار مابین نمایندگان م.س.د. و حکومت سوریه است. حزب دمکرات کردستان عراق از دولت سوریه درخواست کرده است تا در قبال رد درخواست گفتگو با م.س.د، نمایندگی دولت سوریه در شهر هولیر را افتتاح کنند. بنا به گفته منابع نزدیک به دولت سوریه حکومت این کشور درخواست هیئت پ.د.ک را رد کرده و به آنان گفته که به گفتگوها با م.س.د ادامه می‌دهد.

 

همکاری بارزانی- اردوغان در دشمنی با کردهای روژاوای کردستان

گزارش‌ها از افزایش همکاری‌های جریان بارزانی‌ها با رژیم فاشیستی ترکیه برای دشمنی با موقعیت سیاسی کردها در سوریه است. بنا به گفته منبعی آگاه هیئتی متشکل از اعضای میت و مسئولان پ.د.ک با فرمان مستقیم طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه به دمشق مسافرت کرده و با مسئولان حکومت سوریه دیدار به عمل آورده‌اند.

 

هیئت حزب دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک با سرپرستی محمود گرگری با مسئولان حکومت سوریه در دمشق دیدار کرده‌اند. محمود گرگری به مسئولان سوریه گفته است که مسعود بارزانی در قبال پایان دادن به گفتگو با م.س.د اجازه خواهد داد این کشور کونسولگری خود را در هولیر افتتاح کنند.

 

یکی از مقام‌های حکومت سوریه در مصاحبه با "خبر ٢۴. نت" دیدار هئیت مشترک میت- پ.د.ک با مسئولان رژیم سوریه را تأیید کرد. این منبع گفت که هیئت مذکور بدون کسب هیچ دستاوردی دمشق را ترک کرده‌ و به آنان گفته شد که حکومت سوریه به گفتگو با مسئولان م.س.د ادامه می‌دهد.