خلق عفرین در شهبا بر ضد اشغالگران سرزمینشان به خیابانها آمدند

​​​​​​​هزاران شهروند عفرینی و همچنین شهبا بر ضد اشغالگری دولت ترکیه و تبهکارانش به خیابانها آمدند

هزاران تن از شهروندان اهل عفرین و شهبا در اولین سالگرد حمله‌ی اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین به خیابانها آمدند و آنرا محکوم کردند.

 

با حضور هزاران تن از شهروندان کرد و عرب عفرینی و شهبا در منطقه‌ی احداس با شعار "با روحیه مقاومت دوران، عفرین را آزاد می‌کنیم" تجمع کردند و به طرف روستای مراته مسلمیه به راه افتادند. راهپیمایی در کوچه و خیابانهای بین احداس و مراته مسلمیه انجام شد.

 

در این راهپیمایی تصویر کسانی که در حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه شهید شده بودند و همچنین تصاویر مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ بارین، آوستا، ایلان، کارکر، قهرمان و سیپان که با انجام عملیات فدایی به شهادت رسیدند بر افراشته شد.

 

در روستای مراته مسلمیه برای یادآوری یاد و خاطره‌ی شهدا و ادای احترام به آنها یک دقیقه سکوت شد. سپس هاوین موسی از طرف کنگره‌ی ستار کانتون عفرین سخنرانی کرد و گفت:"ما با روحیه زنان مقاومتگر، بارین و آوستا عفرین را آزاد خواهیم کرد. ما به مقاومت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در تبعیدگاه امرالی درود میفرستیم".

 

همچنین حسن کوچر به نمایندگی از جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (تو-دم) سخنرانی کرد و گفت: "خلقی که با فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو آموزش دیده است، هرگز شکست نخواهد خورد".

 

عماد داوید رئیس مشترک منطقه‌ی شهبا گفت: "امروز روز آغاز مقاومت دوباره‌ی خلق عفرین است و خلق عفرین در شهبا همچنان به مقاومت خود ادامه خواهند داد".

 

راهپیمایی با سر دادن شعار و درود فرستادن به مقاومت دوران پایان یافت.