خودمدیریتی دمکراتیک: از حق دفاع مشروع در صورت حمله ترکیه استفاده می‌کنیم- تکمیلی

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرده است که هرگونه حمله‌ای از سوی ترکیه تمام منطقه را به سوی فلاکتی بزرگ سوق خواهد داد. خودمدیریتی تأکید کرده است که از حق دفاع مشروع در صورت حمله ترکیه استفاده می‌کنند

    خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرده است که هرگونه حمله‌ای از سوی ترکیه تمام منطقه را به سوی فلاکتی بزرگ سوق خواهد داد. خودمدیریتی تأکید کرده است که از حق دفاع مشروع در صورت حمله ترکیه استفاده می‌کنند

   خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مورد تهدیدهای پیاپی دولت ترک علیه مناطق شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

   در بیانیه آمده است:

   ق.س.د به نمایندگی از بشریت، داعش را درهم شکست

   "طیفهای خلقمان در شمال و شرق سوریه نقشی مهم را در محافظت از امنیت مناطقمان به انجام رساندند و تلاشها برای تجزیه سوریه یا تجزیه اتحاد اجتماعی را نپذیرفتند، ما امنیت دولت‌های همسایه را در معرض تهدید قرار نداده‌ایم، بالعکس ما همیشه در تلاشیم تا میدان گفتوگو را فراهم کنیم و مناسبترین راه حل را برای تمامی مسائل یافته‌ایم.

   ما نقشی اساسی را بازی نموده و فداکاری بزرگی را نشان دادیم، ما با همکاری ائتلاف بین‌المللی داعش را در هم شکستیم و بیشتر از نیمی از خاک سوریه را از خطر ترور رها کردیم. ما به نمایندگی از جهان آزاد و بشریت در مقابل وحشیانه‌ترین سازمان تروریستی در عرصه نظامی و جنگ زمینی به پیروزی دست یافتیم. اما فکر و ایدئولوژی تروریست‌ها با وجود صدها هسته مخفی داعش که سالها حاکمیت این مناطق را در دست داشته هنوز وجود دارد، همچنین در کنار آن هزاران عضو داعش و خانواده‌های آنان در کمپ‌ها و زندانهای خودمدیریتی نگهداری می‌شوند. مبارزه ما با نابودی هسته‌های مخفی داعش و استقرار امنیت در منطقه همچنان ادامه دارد.

   تداوم تهدیدهای ترکیه خطرناک می‌باشند و امنیت منطقه بویژه استقرار مناطق رهاشده از چنگ داعش را که زندگی مسالمت‌آمیزی دارند با تهدید مواجه می‌کند. علیرغم اینکه ما به تمام بندهای مکانیزم‌ امنیت مشترک با میانجیگری آمریکا برای جلوگیری از تکرار سناریویهای عفرین، اعزاز، باب و جرابلس عمل کرده‌ایم، رئیس جمهوری ترکیه امروز یکبار دیگر منطقه را تهدید به حمله کرد.

   هر حمله‌ای فلاکتی بزرگ را در پی خواهد داشت

   هرگونه حمله‌ای از سوی ترکیه امنیت و استقرار منطقه را از میان خواهد برد و خدمت به ترور است، همچنین فرصت ظهور مجدد داعش را فراهم کرده و بخش بزرگی از خاک سوریه را اشغال خواهد کرد. همزمان شرایط لازم را برای فرار تبهکاران داعش از زندانها فراهم نموده و امنیت کل منطقه و حتی جهان را با خطر مواجه می‌کنند. همچنین بحران سوریه را عمیقتر کرده و به آوارگی میلیونها غیرنظامی سوریه در کشورهای جهان می‌انجامد، چنین وضعیتی فلاکت بزرگی را در پی خواهد داشت.

   فراخوان

   ما به عنوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه تمام طیفهای خلقمان را فرامی‌خوانیم به گزینه‌ای که نابودی داعش و ترور را در پی داشت متعهد باشند. یکبار دیگر تأکید می‌کنیم که بیش از هر نیروی دیگری خواستار دمکراسی، اتحاد خاک سوریه و استقرار امنیت و صلح منطقه هستیم.

   از تمام نهادهای جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد می‌خواهیم که ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا از حمله منصرف شود. اردوغان از منزوی نمودن اراده خلق‌ ما در کمیته تدوین قانون اساسی جسارت گرفته است. همزمان از اتحادیه اروپا، نیروهای فعال در صحنه مبارزه ائتلاف بین‌المللی می‌خواهیم که در قبال تهدیدها و خطرهای ناشی از ترکیه موضع اخذ نمایند. ما به گفتوگو متعهد هستیم و تلاش ما ناشی از مسئولیت پذیری برای دورکردن خطر جنگ ویرانگر در منطقه است. اما، اگر ترکیه به حمله دست زند ما هم از حق دفاع مشروع استفاده می‌کنیم. ما با قدرت، عزم و اراده از سرزمینمان، تمام طیف‌های خلقمان و دستاوردهایمان محافظت می‌کنیم."