خودمدیریتی دمکراتیک: انتخابات پارلمان سوریه هیچ ارزشی ندارد

لقمان احمه سخنگوی اداره خودمدیریتی دمکراتیک در رابطه با انتخابات پارلمان سوریه اعلام کرد:"در مناطق [خودگردان] صندوق‌های رأی قرار داده نمی‌شوند. این انتخابات برای خودمدیریتی هیچ ارزشی ندارد."

لقمان احمه سخنگوی خودمدیریتی دمکراتیک در نشستی خبری در مرکز روابط خارجه خودمدیریتی در قامشلو سخن گفت.

لقمان احمه خاطرنشان کرد که خلق‌های سوریه پس از ١٠ سال از جنگ داخلی اکنون به دنبال راه‌ حل آشتی‌خواهانه است اما حکومت خود بر سخنان خود پافشاری می‌کند. رژیم سوریه طوری رفتار می‌کند که از سال ٢٠١١ در این کشور هیچ چیزی روی نداده است.

لقمان احمه یادآور شد که پافشاری رژیم بر برگزاری انتخابات مجلس هیچ گرهی از مشکلات سوری‌ها باز نخواهد کرد و هیچ خدمتی هم به حل بحران‌های و پیشرفت گفتگو میان طرفین نمی‌کند.

سخنگوی خودمدیریتی دمکراتیک با بیانیه اینکه انتخاباتی که در ١٩ ژوئیه برگزار شود برای خودمدیریتی دمکراتیک هیچ ارزشی ندارد، افزود:"در مناطق خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه هیچ صندوقی قرار داده نخواهد شد."

لقمان احمه در ادامه افزود که آنان انتظار داشتند رژیم سوریه از نیروهای مخالف و جریان‌های جداگانه‌ی خلق‌های سوریه دعوت کند تا با گفتگو به چاره‌یابی بحران‌های این کشور بپردازند، معیارهای قانونی را تعیین کنند و سپس انتخابات عمومی برگزار شود.

سخنگوی خودمدیریتی دمکراتیک در پایان سخنان خود گفت که اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه زیر بار تصمیم یک‌طرفه رژیم سوریه در رابطه با برگزاری انتخابات پارلمان نخواهد رفت.