خودمدیریتی دمکراتیک: به نیروهای مدافع می‌پیوندیم

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای مکتوب از تمام طیفها و خلق‌های شمال و شرق سوریه و خارج از سوریه دعوت به عمل اورده است که به سوی مناطق مرزی گسیل شده و علیه حملات دولت ترک ایستادگی کنند

   خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به تهدید حمله ترکیه، آحاد خلق‌های این منطقه را به مقاومت فراخواند. در بیانیه آمده است:" ما از آحاد خلقمان در داخل و خارج از میهن می‌خواهیم که بپاخیزند و این حمله‌ی بی‌‌جهت را متوقف کنند. همچنین از احزاب سیاسی و سازمانهای جامعه مدنی در داخل می‌خواهیم که با حضور در مناطق مرزی به نیروهای مقاومتگر در سریکانی و گرسپی ملحق شده و پایداری خود را اثبات کنند."

   بیانیه از سوی عبد حامد المحبش رئیس مشترک شورای اداری خودمدیریتی دمکراتیک قرائت شد.

در بیانیه آمده است:

   "طیف‌های منطقه و خلقمان از ملیت‌های گوناگون به درازای سالها برای ایجاد امنیت و اتحاد سوریه و خلقهای آن مقاومت کرده‌اند. ما بیش از ١١ هزار شهید را برای آشتی، دمکراسی و امنیت در چهارچوب مبانی انقلابمان داده‌ایم. پس از نابودی داعش از جنبه نظامی، مرحله‌ای که در آن قرار داریم مقطعی حساس و مهم می‌باشد. تهدیدهای ترکیه از آغاز بحران سوریه متوقف نشده‌اند و با اینکه هیچ بهانه‌ای برای تهدیدهای ترکیه در مناطق آرام وجود نداشته اما خود به تهدیدی برای امنیت و آشتی در سوریه مبدل شده است.

​​​​​​​   ما با تمام راهکارها سعی نمودیم که منطقه را از جنگ مصون داریم و به وظایف خویش در چهارچوب توافق امنیت مرزی با همکاری آمریکا عمل نمودیم. تهدیدهای ترکیه و حملات محتمل خطرناک می‌باشند و نتایج منفی بزرگی را برای کل منطقه به بار می‌آورد و راه را برای آغاز آشوب‌ سالهای آغازین بحران سوریه هموار می‌کند. همچنین همزمان با حملات دولت ترک داعش و تمامی سازمانهای تروریستی از این موقعیت استفاده نموده و به بازسازی سازماندهی خویش بپردازند. این امر امنیت منطقه و تمامی جهان را تهدید می‌کند و به آوارگی میلیونها تن دیگر می‌انجامد.

​​​​​​​   به عنوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از تمامی خلق‌هایمان در داخل و خارج از منطقه می‌خواهیم که برای توقف حملات بی‌جهت وارد عرصه شوند. همچنین از احزاب سیاسی و سازمانهای اجتماعی در داخل می‌خواهیم که با حضور در مناطق مرزی به نیروهای مقاومتگر در سریکانی و گرسپی ملحق شوند و پایداری خود را نشان دهند.

​​​​​​​   در پایان تأکید می‌کنیم که گفتگو برای حل تمامی مسائل با طرفهای دیگر از جمله ترکیه را ترجیح می‌دهیم. در فعالیت خویش بر دفاع از اتحاد جوامع سوریه و پلورالیسم تأکید می‌کنیم. اما اعلام می‌کنیم که از جامعه خویش در مقابل هرگونه حمله‌ای دفاع می‌کنیم. لازم است نیروهایی همچون روسیه، رژیم سوریه و سازمان ملل نیک بدانند که با عدم مشارکت تمامی طیفها و خلق‌های منطقه در کمیسیون تدوین قانون اساسی سوریه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. این امر به ترکیه جسارت بخشید تا به تهدید و حمله به روژاوا ادامه دهد. همچنین اتحادیه اروپا و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش که در کنار کوردها به تهدیدهای داعش علیه جهانیان پایان دادند باید واکنشی جدی از خود نشان دهند. حمله ترکیه به این منطقه ویرانی و فاجعه‌ای بزرگ در پی خواهد داشت. تمامی جهان مسئول خواهند بود."