خودمدیریتی شمال و شرق سوریه: مناطق اشغالی را آزاد می‌کنیم

روئسای مشترک خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مناسبت دومین سالروز تأسیس خود نشستی مطبوعاتی را در شهر رقا برگزار کردند. در نشست اعلام شد مناطق اشغالی از سوی دولت ترکیه آزاد می‌شوند.

بریوان خالد و حامد المهبش، روئسای مشترک شورای اداری خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در ساختمان اداره خودمدیریتی رقا در نشستی مطبوعاتی شرکت کردند. فرید عطیه و سهیام قریو روئسای مشترک شورای عمومی و عماد کراف رئیس مشترک دیوان عدالت خودمدیریتی نیز در این نشست حضور داشتند.

در نشست مطبوعاتی بیانیه‌ای از سوی سیهام قریو قرائت شد. بیانیه به این شرح است؛

"دومین سالروز تأسیس خودمدیرتی شمال و شرق سوریه را به تمامی ساکنان و خلق‌های سوریه تبریک می‌گوییم. این اداره نتیجه مبارزه آشتی‌جویانه و دمکراسیس‌خواهانه‌ایست که با آغاز بحران سوریه شکل گرفت. ساکنان منطقه مبارزات آشتی و دمکراسی را مبنا قرار دادند، تا گام‌های تأسیس خودمدیریتی دمکراتیک را که از سال ٢٠١۴ آغاز شده بود به نتیجه برسانند.

اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه مدت دو سال است که از ایجاد اداره‌ای متکی بر اراده اجتماعی در مناطق گسترده نجات یافته از چنگ سازمان داعش حمایت می‌كند. همچنین در مبارزه علیه ترور ایفای نقش نموده و مبارزه با ترور همچنان ادامه دارد. تلاش‌های خودمدیریتی دمکراتیک برای مبدل شدن به مدلی در سوریه ادامه دارند. آن هم به شیوه مشارکت در راه حل سیاسی با فعالیت‌های دیپلماتیک و سیاسی به عنوان نماینده واقعی شمال و شرق سوریه در حال انجام است.

به رغم موانع پیش رو از جمله اقدامات فتنه‌جویانه، خبرچینی، حملات مزدوران و دولت اشغالگر ترکیه و تحریم منطقه‌ای، اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه تلاش نمود تمامی نیازهای خلق و طیف‌های ساکن منطقه من جمله امنیت و استقرار را تأمین نماید و با تمامی توان نظامی و سیاسی خویش در مقابل اعمال مخرب ایستادگی کرد. همچنین در مقابل اختلافات داخلی، تنش‌های منطقه‌ای، شکست دستاوردهای خلق برای دفاع از منطقه در کنار مبارزان ق.س.د ایستاد. دشمن به تازگی به ایجاد فتنه از جمله ترور روئسای عشایر و به کارگیری جوانان به عنوان مزدور روی آورده است.

از سوی دیگر خودمدیریتی علی‌رغم کمبود امکانات به شیوه‌ای نیرومند در مقابل پاندمی کووید-١٩ ایستادگی کرد.

به رغم تمامی موانع و محاصره‌های کنونی، اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه دستاوردهای تاریخی را کسب کرده است. همچنان در مقابل نقشه‌های بیگانگان برای هدف قرار دادن اراده خلق، شکست دستاوردها و پروژه ملت دمکراتیک ایستاده و نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

به مناسبت دومین سالروز تأسیس اداره خودمدیریتی از تمامی خلقمان در شمال و شرق سوریه می‌خواهیم که حمایت بیشتری را از خودمدیریتی و نهادهای امنیتی، ق.س.د، نیروهای امنیت داخلی، تمامی سازمان‌های خدماتی و اجتماعی آن به انجام رسانند و پیرامون آنان جمع شوند.

به این مناسبت پیمان تداوم مبارزه دمکراتیک، سیاسی و اجتماعی را برای صیانت از این پروژه پیشرو تجدید می‌کنیم. همچنین با شهیدان و خلقمان پیمان می‌بندیم که نمایندگی اراده سیاسی خلق و دستیابی به آرمان‌ سوریه دمکراتیک را به نتیجه برسانیم. ما مقاومت می‌کنیم تا عفرین، سریکانی، گری‌ سپی و تمامی مناطق دیگر اشغالی دیگر سوریه را رها کنیم و ضامن بازگشت شرافتمندانه ساکنان آواره این منطقه به زادگاهشان شویم."