خودمدیریتی عفرین: جلوی تغییر بافت جمعیتی عفرین توسط ترکیه گرفته شود

خودمدیریتی دمکراتیك کانتون عفرین در بیانیه ای از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته است نمایندگان خود را برای ثبت جنایات روی داده در عفرین عازم این منطقه کنند. خودمدیریتی عفرین با تأئید تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی منطقه تأکید کرده که عفرین باید از ...

خودمدیریتی دمکراتیك کانتون عفرین در بیانیه ای از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته است نمایندگان خود را برای ثبت جنایات روی داده در عفرین عازم این منطقه کنند. خودمدیریتی عفرین با تأئید تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی منطقه تأکید کرده که عفرین باید از تروریسم نجات پیدا کند.

 

خودمدیریتی دمکراتیك عفرین در بیانیه ای نوشته است ارتش اشغالگر ترکیه و گروههای تبهکار همراه آن در حالی به نقض قوانین بین‌المللی و اقدامات وحشیانه در عفرین ادامه می‌دهند که هزاران نفر از شهر و روستاهای خود به مناطق دیگر سوریه آواره شده اند.

 

این بیانیه به طرح ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی منطقه در عفرین پرداخته و از جمله به انتقال صدها نفر از اعضا و خانواده گروههای جنایتکار از غوطه شرقی به بخش جندرس عفرین اشاره کرده است.

 

تخلیه اجباری ساکنین روستای "براوا"، اختصاص دو محلەی محمودیه و ولایت شهر عفرین برای اسکان گروههای متجاوز و انتقال یک هزار و ١۴٨ تن از افراد مسلح و خانواده های آنها از منطقەی قلمون به کانتون عفرین از دیگر مواردی است که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

 

در عین حال یک هزار و ٢٠٠ نفر از اعضای گروه تبه‌کار تحریرالشام از مناطق جیرود، ناصریه و رحبیه به شمال سوریه منتقل شده اند.

 

خودمدیریتی عفرین می‌گوید ترکیه طی توافق با روسیه نه تنها گروههای مسلح مستقر در حوالی دمشق را به عفرین منتقل کرده است بلکه تعداد زیادی از ترکمن‌های عراق را نیز در بخش شیا کانتون عفرین اسکان داده است.

 

خودمدیریتی دمکراتیك عفرین همچنین با جلب توجه به تغییر اسامی مراکز و ادارات عفرین به زبان ترکی، از سازمان‌های مسئول جهانی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا خواسته است به تغییر بافت جمعیتی در عفرین و نقض قوانین بین‌المللی واکنش نشان دهند و هیئت‌هایی برای تحقیق به منطقه اعزام کنند.