خیزش خلق روژآوا علیه اشغالگری

​​​​​​​نارضایتی خلق روژآوا در مقابل تهدیدهای شمال و شرق سوریه از سوی دولت ترکیه ادامه دارند. در شهبا، رقا و کوبانی خلق بپا خاسته و با حضور در میادین شهر تهدیدهای ترکیه را محکوم کردند

شهبا

شهروندان عفرین و شهبا امروز علیه اشغالگری راهپیمایی کردند.

 

این راهپیمایی از مقابل ستاد روستای بابنی در منطقه‌ی احداث شبا شروع و در میدان روستا به نشست خلق تبدیل شد. این نشست با شعارهای بی وقفه‌ی مقاومت دوران و محکوم کردن تهدیدهای دولت ترکیه ادامه یافت.

 

هدیه یوسف، ریاست مشترک موسس فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه در این میتینگ به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت که خلق عفرین ۵٨ روز در مقابله با هجوم دولت ترک مقاومت و اکنون نیز از شهبا این مقاومت را تداوم می‌بخشد. دولت ترکیه سیاست دمکراتیک و جامعه‌ی دمکراتیک را به عنوان تهدیدی برای خود قلمداد می‌کند. در همین راستا دولت ترکیه با تهدیدهای خود علیه شمال و شرق سوریه، حرکت ملت دمکراتیک خلق‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد.

ریاست مشترک کانتون شهبا اسماعیل موسی نیز اظهار داشت: دولت ترک برای دست‌یابی به رویا‌های عثمانی، از همان ابتدای بحران سوریه به حمایت از چته‌ها و راهزنان پرداخت. راهزنان را به خاک سوریه گسیل داشته و اشعال عفرین شاهدی بر این مدعاست. بدون هیچ گمانی عفرین آزاد خواهد شد.

 

هولیر جاگو ریاست مشترک مجلس کانتون عفرین نیز بیلان عملیات نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ را قرائت نمود.

 

رقا

صدها نفر از از شهروندان خط الشامیه که مناطق المنصوره، الاکرشی، رطله و الکسرات را در بر می‌گیرد در مقابله با تهدیدهای اشغال شمال و شرق سوریه از سوی دولت ترکیه راهپیمایی نمودند. راهپیمایی از منطقه‌ی رطله شروع و تا روستای کسرا محمد علی ادامه داشت. در این راهپیمایی پلاکاردهای "نه به اشغالگری ترک" از سوی تظاهر کنندگان حمل می‌شد.

 

کوبانی

خلق کوبانی نیز در مقابله با تهدیدهای دولت اشغالگر ترک در روستای قره‌موخ در مقابل نقطه‌ی مرزی اجتماع کردند. شهروندان کوبانی اعلام داشتند که آنها از تهدیدهای دولت ترک هراسی نداشته و در مقابل این تهدیدها مقاومت خواهند نمود. خلق کوبانی در چادرهایی که در این منطقه برپا داشته‌اند به نگهبانی می‌پردازند. در همین راستا دیروز نیز در شهرهای گرسپی و سلوکی خیمه‌هایی را برپا داشته و فعالیت‌های خلق علیه تهدیدهای دولت ترکیه در این منطقه نیز همچنان ادامه دارند.