داعش تبهکاران انتحاری‌اش را به خودروهای بمب‌گذاری‌ شده می‌بندد

​​​​​​​تبهکاران داعش پس از شکست‌های سنگینی که مقابل نیروهای ق.س.د متحمل شده‌اند اکنون به عناصر خود هم رحم نمی‌کنند و آنها را با دست‌بند به خودروهای بمب‌گذاری شده‌ای که برای حمله به مبارزان بکار می‌برند گره می‌زنند

هجین و روستاهای اطراف آن اخرین مناطق تحت اشغال تبهکاران داعش است. نیروهای ق.س.د در پنجاه روز گذشته بخش بزرگی از این مناطق را از لوث تبهکاران داعش پاکسازی کرده‌اند.

 

در صورت موفقیت کارزار تندباد جزیر که در این آخرین مرحله به عنوان "حمله پایان دادن به ترور" نامگذاری شده به وجود تبهکاران در شرق فرات پایان داده می‌شود.

 

از دهم سپتامبر که این عملیات آغاز شده است تعداد فراوانی از روستاها و قصبه‌های این منطقه از چنگال تروریست‌ها آزاد شده‌اند. تبهکاران در دو هفته گذشته با استفاده از طوفان شن و همچنین گرد وخاك غلیظ منطقه هجین و باخوزه به مواضع نیروهای ق.س.د یورش برده‌ و با پاسخ‌های کوبنده مبارزان روبرو شدند.

دواعش با خودروهای بمب‌گذاری شده به حمله دست می‌زنند، یکی از مراکزی که بیشترین حمله دواعش در آن صورت گرفته است ایستگاه قطار در هجین بوده است. مبارزان ق.س.د چندین خودرو تبهکاران را در هم شکستند. تصاویر بجای مانده از لاشه خودروها نشان می‌دهد که تبهکاران بوسیله دست‌بند و یا طناب به خودرو‌ها گره زده شده‌اند.

 

در یکی از تصاویری که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی ق.س.د منتشر شده جسد تبهکاری دیده می‌شود که گردن آن به خودرو بمب‌گذاری شده گره زده شده. گفته می‌شود که داعش برای جلوگیری از فرار و یا انصراف تبهکاران به این کار دست زده است.

 

داعش پیشتر خودروهای بدون سرنشین را با استفاده از بمب‌های کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می‌داد.

یکی از مبارزان ق.س.د به نام شروان آزاد در گفتگو با خبرگزاری فرات از یورش تبهکاران و پاسخ سهمگین مبارزان به آنان خبر داده و می‌گوید که دواعش پس از تلفات جانی سنگین مجبور به فرار شدند.