داعش در حمله به روستای جرس شرقی تلفات سنگین بر جا گذاشت

روستای جرس شرقی که دیروز هدف حمله داعش قرار گرفت، در بیست و یک کیلومتری شهر میادین قرار دارد و  اخیرا توسط نیروهای سوریه دمکراتیک آزاد شد.

گروه ضد بشری داعش در جریان تلاش برای بازپس‌گیری روستای جرس شرقی از نیروهای سوریه دمکراتیك تلفات سنگینی بر جا گذاشته است. در این بین، یک فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کرد عملیات تنباد جزیر رو به اتمام است.

 

روستای جرس شرقی که دیروز هدف حمله داعش قرار گرفت، در بیست و یک کیلومتری شهر میادین قرار دارد و  اخیرا توسط نیروهای سوریه دمکراتیک آزاد شد.

 

صبح دیروز افراد داعش با انجام حملاتی سعی در بازپس‌گیری این منطقه کردند. در جریان پاسخدهی مبارزان، سی از تن از مهاجمان کشته شدند.

 

نیروهای سوریه دمکراتیك حدود سه ماه پیش با آغاز عملیات تندباد جزیر، مناطق گستردەای در حومه شرقی رود فرات تا مرزهای عراق را از چنگ گروه ضد بشری داعش آزاد کردند.

 

حسن قامشلو از فرماندهان حاضر در این عملیات طی گفتگویی اعلام کرد تبه‌کاران داعش که آخرین تلاش‌های خود را انجام می‌دهند نمی‌توانند با حملات انفجاری جلوی پیشروی مبارزان را بگیرند. او گفت نیروهای آنها به مرز عراق رسیدەاند و به عملیات تا کنترل کامل نوار مرزی ادامه خواهند داد.

 

این فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك در رابطه گشایش اتاق هماهنگی‌ با ارتش عراق نیز اعلام کرد برای حفاظت از مرزها و مبارزه با داعش، آمادگی همکاری با نیروهای دیگر را دارند و اتاق مشابهی با نیروهای روسیه نیز گشوده شده است.

 

حسن قامشلو همچنین حملات ارتش دولتی سوریه به مواضع نیروهای سوریه دمکراتیك را تلاشی بیهوده توصیف کرد و گفت زمان زیادی تا نابودی کامل داعش باقی نمانده است، ارتش سوریه با برخی حملات نظامی و بشار اسد با هجوم لفظی می‌خواهند توجه جهان را به خود جلب کنند و خود را نیرومند جلوه دهند.