داعشی اهل پرتغال از شش ماه پیش در بازداشت نیروهای ق.س.د است

نرو سارایوا از پرتغال یکی از اولین شهروندان اروپایی است که در سال ٢٠١٢ وارد سوریه شد و به سازمان تروریستی داعش پیوست

   نرو سارایوا که در میان تبهکاران داعش به ابو یعقوب اندلسی شناخته می‌شد یکی از تبهکاران داعش است که در سال ٢٠١٢ از اروپا به این گروه تبهکار پیوست و از شش ماه پیش در بازداشت نیروهای سوریه دمکراتیک است.

   گفته می‌شود که نرو سارایوا یکی از پنج بازیکن فوتبال اهل پرتقال است که به داعش پیوسته‌اند. این تروریست اکنون در چنگ نیروهای سوریه دمکراتیک است. نرو سارایوا ١١ بار ازدواج کرده است، ۶ بار در انگلیس و ۵ بار در سوریه. او هشت فرزند دارد. دو همسر سابق و همسر اخیر وی هم در کمپ هوله در روژاوای کوردستان نگهداری می‌شوند. این تروریست که در حمله ق.س.د بر آخرین قلعه داعش در باقوز به اسارت مبارزان درآمده است اکنون ادعا می‌کند که از اعمال گذشته‌اش پشیمان است. او هنوز هم نمی‌خواهد در مورد لایه‌های مخفی حزبش (داعش) سخن بگوید.

   ساریوا یکی از صدها تروریست جهادی است که پس از ٧ سال در باقوز آخرین سنگر داعش تسلیم نیروهای سوریه دمکراتیک شد. سرویس‌های اطلاعاتی اروپا و رسانه‌های اروپایی بر این باورند که نرو سارایوا عضو شبکه تروریستی انگلیس موسوم به "بیتل‌های داعش" است. ساریوا مظنون به دست‌داشتن در ربودن "جان کانتلی" عکاس انگلیسی است.

   بنا بر گزارش رسانه‌های اروپایی نرو سارایوا دو سال پس از قتل فیلمبردار جیمز فولی روزنامه‌نگار آمریکایی مسئولیت واحد جنگجویان اروپایی داعش را برعهده گرفته و در ربودن جان کانتلی مستقیما دست داشته است.

   او قبل از دستگیری توسط نیروهای دموکراتیک سوریه فرمانده یکی از گردان‌های خارجی سازمان تروریستی داعش در مناطق شرقی سوریه بود.

   نرو سارایوا آوریل ٢٠١٢ همراه گروهی از هم‌مسکلان پرتغالیش وارد ترکیه شدهاست. سارایوا و دوستش ادگار کاستا به استانبول، سپس به هاتای و سپس به ریحانلی رفته‌اند تا وارد خاک سوریه شوند. پس از یک هفته او به کمک تبهکاران احرار الشام به ادلب می‌رسد. پس از گذشت چند هفته دیگر دوستانش سلسو کاستا و ساسیت توره نیز از همین مسیر وارد ادلب می‌شوند.

   سارایوا ابتدا به مزدوران احرار الشام می‌پیوندد و در ادلب و الباب در کنار آنها می‌جنگند. وی در سال ٢٠١۴ به رقا می‌رود و به داعش می‌پیوندد. پس از یک ماه او در یگان خارجی تبهکاران داعش با نام "گردان ابو مصعب زرقاوی" قرار می‌گیرد و به آنجا مشغول رسیدگی به وضعیت عناصر اروپایی داعش می‌شود.

   ساریوا ادعا می‌کند که پس از "اعلام خلافت" مجروح شده و برای معالجه به موصل رفته است و قبل از بازگشت به رقا یک سال را در آنجا گذراند. ساریوا می‌گوید پس از آزادسازی رقا و مناطق حومه آن توسط نیروهای ق.س.د و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش وی در آغاز به میادین گریخته و سپس به منطقه دیرالزور رفته است.

   نرو سارایوا یکی از اعضای داعش است که در محاصره منطقه باقوز در دیرالزور در ماه مارس توسط نیروهای سوریه دمکراتیک محاصره گردید. وی سپس در حالی که زخمی شده بود خود را تسلیم نیروهای ق.س.د کرد.