خطر شیوع ویروس کرونا و تهدیدهای آنکارا در شهبا

شهروندان عفرینی که به دلیل اشغالگری دولت ترکیه به شراوا و شهبا کوچانده شده‌اند، علاوه بر آنکه در شرایط دشوار آوارگی به سر می‌برند و خطر شیوع ویروس کرونا نیز وجود دارد، از طرف دیگر با توپ باران و بمباران و حملات دولت ترکیه و مزدورانش مواجه هستند.

علی‌رغم آنکه ویروس کرونا در سرتاسر جهان شیوع پیدا کرده است و بشریت را با خطر مواجه کرده است، اما دولت اشغالگر ترکیه بدون وقفه به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند.

عبدو برکات معاون رئیس مشترک مجلس شراوا اعلام کرد، آنها از طرفی خلق را از خطر شیوع کرونا محافظت می‌کنند اما از طرف دیگر خطر مداوم حملات ترکیه وجود دارد.

برکات همچنین اعلام کرد، رژیم ترکیه و مزدورانش با توپ و گلوله به مردم حمله می‌کنند و گفت، "ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانند و بیرون نیایند. نه بیمارستانی داریم، نه پزشکی. اگر ویروس اینجا شیوع پیدا کند، فاجعه به بار خواهد آمد. شرایط زندگی بسیار دشوار است، اما به دلیل حملات دولت ترکیه زندگی سختتر شده است. باید مانع اردوغان شد. هر روز روستاهای شراوا هدف حملات هوایی قرار می‌گیرند."

کمال عبدو اهل عفرین نیز گفت، آنها به ناچار در روستای زیارت شراوا ساکن شده‌اند. شرایط آوارگی بسیار دشوار است، در این شرایط ترس شیوع ویروس کرونا وجود دارد. او گفت، "علاوه بر اینها دولت ترکیه هر روز با توپ و گلوله به آنها حمله می‌کند. باید مانع آنها شد."

انکر کاخری دیگر شهروند اهل عفرین نیز گفت، "آن‌ها در وضعیت دشواری قرار دارند، اما به دلیل حملات ترکیه شرایطشان بدتر هم شده است."

حسن که دو سال است در کتابخانه‌ی روستای احرز زندگی می‌کند. می‌گوید، "وضعیتمان بسیار نامناسب است. خطر شیوع بیماری وجود دارد، ما ۱۴ خانواده هستیم. حدود ۶۰ تا ۷۰ تن هستیم. وضعیت کتابخانه نیز خوب نیست. دولت ترکیه هر روز اینجا را توپ‌باران می‌کند. ما نمی‌دانیم در مقابل این حملات چکار کنیم."