درخواست رهبری خودمدیریتی از آمریکا و روسیه: لزوم اتخاذ موضع جدی

رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریه از روسیه، امریکا و سازمان ملل متحد درخواست نمود که اقدامات لازم را در رابطه با حملات دولت ترک انجام داده و در این رابطه موضعی جدی اتخاذ کنند.

ریاست مشترک خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در رابطه با حملات دولت ترک و بمباران روستای حلنج از توابع کوبانی که در نتیجه آن سه نفر به شهادت رسیدند بیانیه‌ای را منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیر است:

دولت ترک در ٢٣ ژوئن، روز گذشته، با هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق غیر نظامی در روستای حلنج از توابع کوبانی حمله کرده و در نتیجه این حملات سه زن به شهادت رسیده و عده‌ای نیز مجروح شدند. این حملات در چارچوب مجموعه حملات دولت ترک علیه خلقمان رقم خورده است. این حملات نقض قوانین بین المللی و توافق بین روسیه، آمریکا و دولت ترک است. همچنین تداوم حملات دولت ترک علیه خلق کورد در جنوب کورستان است که غیر نظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد. این حملات هدف قرار دادن اراده زنان و مبارزه دمکراتیک آنان محسوب می‌شود.

این حملات نیت ترکیه را آشکار می‌کند که زندگی غیر نظامیان  را خصوصا در زمان آتش‌بسی هدف قرار می‌دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا آغاز شده است. همچنین دولت ترک جنگی بسیار خطرناک و غیر مسئولانه و غیر اخلاقی را علیه خلقمان براه انداخته است.

ما به عنوان رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریه حملات دشمنانه‌ای را علیه غیرنظامیان شاهد بوده و این حملات را محکوم می‌کنیم. ما تاکید می‌کنیم که این حملات هیچگاه ما را از مبارزه دمکراتیک به عقب‌نشینی وا نمی‌دارد و خصوصا نمی‌تواند مانع از مبارزه زنان و نقش تاریخی آنها را در مبارزه و مقاومت شمال-شرق سوریه شود.

ما از روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد می‌خواهیم که موضعی جدی و مشخص را در رابطه با این حملات نامشروع از خود نشان دهد.

همچنین از خلقمان در تمامی منطقه و در خارج از میهن می‌خواهیم که همراه با اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با کرونا، به خیابانها آمده و حملات دولت ترک، سیاستهای دولت ترک و جریام مرتکب شده از سوی این دولت را محکوم کرده و به جرایم دولت ترک را برای تمامی جهانیان فاش کنند.

به خانواده‌های هر سه شهید که در جریان بمباران دیروز به شهادت رسیدند نیز تسلیت عرض می‌کنیم.