دروازه‌ی سِمالکا از سوی روژآوای کُردستان بسته شد

پس از درگیری میان نیروهای پیشمرگ و شبه‌نظامیان حشدالشعبی در بعد از ظهر پنج‌شنبه، اداره‌ی گمرک مرزی واقع در کانتون جزیرِ روژآوای کُردستان طی اطلاعیه‌ای عمومی که برای خلق روژآوا منتشر نموده، عبور‌‌‌‌و‌‌‌‌‌مرور از دروازه‌ی مرزی سِمالکا را ممنوع اعلام کرد

پس از درگیری میان نیروهای پیشمرگ و شبه‌نظامیان حشدالشعبی در بعد از ظهر پنج‌شنبه، اداره‌ی گمرک مرزی واقع در کانتون جزیرِ روژآوای کُردستان طی اطلاعیه‌ای عمومی که برای خلق روژآوا منتشر نموده، عبور‌‌‌‌و‌‌‌‌‌مرور از دروازه‌ی مرزی سِمالکا را ممنوع اعلام کرد. این اقدام در راستای حفاظت از جان شهروندان در صورت ایجاد هر گونه تهدیدی در منطقه بوده است.

 

در این اطلاعیه خطاب به تمام شهروندان روژآوا آمده است: به دلیل تنش‌هایی که در دروازه‌ی مرزی سِمالکا (فیشخابور) وجود دارد، تصمیم گرفتیم که جهت حفاظت از جان شما هم‌میهنان ، عبور‌ و‌ مرور از این دروازه را متوقف کنیم. این تصمیم از روز شنبه ۶ آبانماه/ ٢٨ اکتبر تا زمانی نامعلوم به اجرا گذاشته می‌شود.

 

 دروازه‌ی سِمالکا در تاریخ ٢۵ اسفند ١٣٩۴ (۱۵/ ۰۳/۲۰۱۶) از سوی حکومت اقلیم کردستان بسته شده بود و تحت فشار افکار عمومی کردستان تنها برای افرادی که دارای وضعیتی اضطراری و یا به دلیل بیماری نیاز به پزشک و بیمارستان داشتند، اجازه‌ی عبور‌ و ‌مرور صادر می‌شد. حکومت اقلیم کردستان بالاخص حزب دمکرات کردستان عراق در چهار سال گذشته در راستای اهداف رژیم نژادپرست ترکیه از این دروازه مرزی برای فشار به خلق روژاوا و انقلاب در این بخش از میهن استفاده می‌کرد.