ده‌ها هزار تن در کوبانی علیه اشغالگری دولت ترکیه راهپیمایی کردند

دهها هم‌وطن در کوبانی علیه قتل ۳ زن کورد از سوی دولت ترکیه به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی کردند و حملات رژیم اشغالگر ترکیه را محکوم نمودند.

شهروندان در میدان "زن آزاد" تجمع کرده و سپس راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی شعارهایی مبنی بر محکومیت جنایات دولت ترکیه علیه خلق کورد و زنان آزادیخواه سر داده شد.

راهپیمایی در میدان شهید عگید به گردهمایی تغییر پیدا کرد. روشن حاچم از طرف جنبش زنان اقلیم فرات در این گردهمایی سخنرانی کرد و آخرین حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه علیه زنان را رسوا و محکوم نمود. وی به سالگرد قتل‌عام ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۵ تبهکاران داعش که در نتیجه‌ی آن ۲۳۳ غیر نظامی شهید شدند، اشاره کرد.

روشن حاچم در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد، با فرارسیدن سالگرد قتل‌عام کوبانی، دولت اشغالگر ترکیه با اعمالش بر همدستی با داعش تاکید می‌کند و یک بار دیگر خانه‌ی هم‌وطنان را در روستای حلنج بمباران کرد.

سپس عایشه افندی عضو شورای عمومی پ.ی.د در اقلیم فرات از طرف خانواده‌ی شهیدان سخنرانی کرد و گفت:"دولت ترک با جرایمی که علیه خلقمان مرتکب می‌شود، می‌خواهد هویت کوردی را از بین ببرد و نابود کند."

عایشه افندی از طرف مادران و خانواده‌ی شهدا به خانواده‌ی هر سه زن شهید روستای حلنج تسلیت گفت و اعلام کرد:"ما به عنوان مادران شهدا از جوامع بین‌المللی و به ویژه آمریکا و روسیه می‌خواهیم که موضع‌گیری خود مقابل این حملات ترکیه را مشخص کنند."

کنگره‌ی ستار: مبارزات زنان را افزایش می‌دهیم

کنگره‌ی ستار نیز در بیانیه‌ای قتل‌عام زنان کورد را محکوم کرد. در بیانیه‌ی کنگره‌ی ستار آمده است:

" جنایات دولت ترکیه علیه خط آزادی زنان افزایش یافته است. شب ۲۳ ژوئن، زهرا برکل عضو شورای اجرایی کنگره‌ی ستار در منطقه‌ی فرات دایه آمنه ویسی و رفیقمان بدیعه ملا خلیل، در روستای حلنج از توابع کوباتی در نتیجه‌ی حمله‌ی پهباد جنگی دولت اشغالگر ترکیه شهید شدند. هم‌زمان در شهر بصرا از توابع دیرالزور حمله‌ای وحشیانه علیه خانه‌ی زنان صورت گرفت. همه‌ی همکاران دولت ترکیه در این حملات مسئول هستند. نیروهای ائتلاف و دولت روسیه نیز در کشته شدن رفقایمان مسئول هستند. ما آنها را بازخواست کرده و می‌گوییم، باید این حملات وحشیانه‌ی ترکیه را متوقف کنند و شریک قتل‌عام زنان کورد و خلق کورد نشوند. این حملات وحشیانه را یک بار دیگر به شدت محکوم می‌کنیم. عهد می‌بندیم که مبارزات رفقایمان زهرا، بدیعه و دایه امنه را ادامه می‌دهیم و تا ذهنیت تصفیه کننده و قاتل و فاشیستی وجود داشته باشد، مقاومت خواهیم کرد. این مبارزات جستجوی ما به دنبال آزادی را بیشتر کرده و هر شهید، سازمان و مبارزات ما را قدرتمندتر می‌کند. با پیشاهنگی روح شهید زهرا، بدیعه و دایه امنه آزادی زنان و خلق‌ها را تضمین می‌کنیم."