دهها هزار نفر در راهپیمایی قامشلو انزجار خود را از رژیم ترک اعلام کردند

​​​​​​​به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی شهروندان شهرهای شمال سوریه با برگزاری راهپیمایی باشکوه حملات رژیم غاصب ترک به روژاوای کردستان را محکوم کردند

روز گذشته دهها هزار نفر از ساکنان تربسپی کانتون قامشلو با برگزاری راهپیمایی یورش رژیم مستبد ترک به مناطق گرسپی و کوبانی را محکوم کردند.

 

راهپیمایی با شعار "با الهام از آوستا، بارین و شیلان‌(ها) روز جهانی کوبانی را گرامی می‌داریم" آغاز شد. شهروندان پس از آنکه در مقابل ساختمان کنگره ستار این شهر گرد آمدند راهپیمایی خود را آغاز کردند.

آسیه عبدالله از مسئولان کنگره ستار طی سخنانی با یادآوری حماسه مقاومت کوبانی گفت: مقاومت کوبانی نشان داد که خلق‌های شمال و شرق سوریه سر تسلیمیت و بردگی را برای هیچ نیرویی خم نمی‌کنند و تا آخرین نفس خود برای آزادی خویش به نبرد ادامه می‌دهند."

 

آسیه عبدالله در ادامه به حملات رژیم ترک به کوبانی و گرسپی پرداخت و گفت:"دولت غاصب ترک پس از شكست مفتضحانه داعش در کوبانی، رقا و دیرالزور به مناطق امن شمال سوریه حمله‌ور شده است. دولت ترک آشکارا نشان داده که خواستار کم کردن فشار بر تروریست‌های داعشی همکار خود در دیرالزور است. دولت ترکیه به مثابه داعش با زندگی مسالمت آمیز خلقهای شمال و شرق سوریه دشمنی را پیش گرفته است."

 

در ادامه آفرام اسحاق رییس مشترک شواری اداری کانتون قامشلو ضمن تبریک روز جهانی کوبانی گفت:"تمام طیف‌های شهروندان قامشلو امروز یکصدا به حماسه کوبانی درود می‌فرستند که با اراده پولادین خود داعش را درهم کوبیدند. مقاومت کوبانی به جهانیان نشان داد که خلق‌های منطقه شمال سوریه با اتحاد و همسبتگی برای آرمان‌های آزادیخوانه خلق‌ها از پا نخواهند نشست."

 

راهپیمایی با سردادن شعارهای در اعلام انزجار از اعمال فاشیستی دولت جمهوری ترک ادامه یافت.

 

قابل ذکر است که در شهرهای دربیسی و طبقا هم روز جهانی کوبانی برگزار شد و هزاران شهروند طی برگزاری گردهمایی و راهپیمایی تجاوزگری رژیم ترک به روژاوای کردستان را محکوم کردند.