دور نخست گفتگوهای کمیته قانون اساسی سوریه به پایان رسید

نشست کمیته قانون اساسی سوریه که به طور رسمی در ۳۰ اکتبر در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو آغاز شده بود، در روز جمعه به پایان رسید و روز دوشنبه دور دوم این نشست ادامه می‌یابد.

تا کنون اطلاعات اندکی از نشست کمیته قانون اساسی سوریه منتشر شده و اطلاعاتی در این رابطه به خبرگزاریها درز نکرده است و آنچه که در خبرگزاریها در رابطه با آن منتشر شده است به نقل از گزارشهایی است که دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد منتشر کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده، احمد الکوزباری، نشست سه جانبه از دیدار زمان بندی شده بین گیر پترسن نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه و هادی بحره نماینده اپوزیسیون سوریه را رد کرده است. الکوزباری که در ابتدای گفتگوها سخنرانی نمود، اظهار داشته است که آنها از پذیرش هرگونه مذاکره‌ای که به بحث و گفتگو درباره حاکمیت، یکپارچگی سرزمین و استقلال سوریه منتهی شود سر باز می‌زنند. الکوزباری اشغالگری و حملات تروریستی بر سرزمین سوریه را خاطرنشان ساخته و گفت: ما تا زمانیکه آخرین وجب از خاک سوریه آزاد نشود، همچنان می‌جنگیم.

کمیته قانون اساسی سوریه مشتمل بر ۵۰ نماینده دولت دمشق و ۵۰ نماینده از مذاکره کنندگان اپوزیسیون سوریه و ۵۰ نماینده از جامعه مدنی این کشور است که از سوی سازمان ملل متحد معرفی شده‌اند.

مقامات سازمان ملل که مذاکرات را اداره می‌کنند از بیان هر گونه اطلاعاتی در مورد این نشستها تا کنون خودداری کرده‌اند. انتظار می‌رود دور دوم این مذاکرات روز دوشنبه مجددا کار خود را آغاز نماید.