دوره آموزشی سه گردان تازه نیروهای ق.س.د پایان یافت

​​​​​​​سه گردان تازه‌ی لشکر شهید علی الراقی نیروهای ق.س.د در مراسمی پایان دوره آموزشی خود را جشن گرفتند

در مراسم پایان دوره آموزشی شهید هلین جودی تعدادی از اعضای شورای اداری رقا، نمایندگان حزب آینده سوریه، فرماندهان ق.س.د و خانواده شهدا حضور داشتند.

 

مراسم با احترام به جانباختگان راه آزادی شروع شد. مبارزان ق.س.د سپس در مقابل شرکت کنندگان سان نظامی دیدند و در ادامه لقمان خلیل یکی از فرمانده‌های ق.س.د سخنانی ایراد کرد.

 

خلیل به شرایط حساس کنونی اشاره کرد و هدف از توافقات بین‌الدولی را تعمیق هر چه بیشتر بحران سوریه خواند. وی تنها راه حل بحران را گفتگوی طرفهای سوری-سوری خواند.

خلیل در ادامه گفت:"شرکت ما در لوای نیروهای ق.س.د نشان‌دهنده توانایی این نیرو در عرصه میدان و عمل به وظیفه دفاع مشروع  است. همچنان که توانستیم مناطق خود را از لوث تبهکاران داعش نجات دهیم مناطق دیگر را هم از اشغالگران پاک خواهیم کرد."

 

خلیجه عبدی از مسئولان مجلس زنان رقا هم در سخنانی گفت:"همگی به شرایط حیاتی جاری در منطقه اذعان داریم. لازم است همه در برابر فتنه‌های طرح‌ریزی شده آمادگی داشته باشیم. ما با اتکا بر اراده خویش در سرزمین آبا واجدادیمان زندگی می‌کنیم. ما با خون شهیدان به اینجا رسیده‌ایم. در برابر هرگونه حمله‌ای ایستادگی می‌کنیم و به توان نیروهای ق.س.د ایمان داریم."

 

در ادامه مبارزان سوگند نظامی یاد کردند.

 

شایان ذکر است که هلین جودی در عملیات آزادسازی رقا از چنگال تبهکاران داعش به شهادت رسیده است.