دولت اشغالگر ترک در ٩ روز، ٨٩ هزار دانش‌آموز را در ٨١٠ مدرسه هدف حمله قرار داد

کمیته آموزش و پروش شمال و شرق سوریه اعلام کرد که حملات رژیم اشغالگر ترک به تعطیلی ٨١٠ مدرسه در این منطقه انجامیده است.

   کمیته آموزش و پرورش شمال و شرق سوریه تعداد مراکز آموزشی را که طی ٩ روز حملات اشغالگرانه رژیم ترک و تروریست‌هایش در اقلیمهای جزیره و فرات هدف قرار گرفته‌اند اعلام کرد.

   این کمیته از سازمان یونیسف، سازمانهای حقوق کودکان و تمامی سازمانهای حقوق بشری خواست تا بدون اتلاف وقت نیروهای بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند و به اشغالگری ترکیه پایان دهند.

 

 در بیانیه کمیته آموزش و پرورش شمال و شرق سوریه آمده است:

   "حملات اشغالگرانه رژیم ترک و تبهکارانش به وحشیانه‌ترین شیوه علیه غیرنظامیان در شمال و شرق سوریه ادامه دارند. این حمله وحشیانه تمامی اماکن از جمله مراکز بیمارستانی و آموزشی را در شمال و شرق سوریه هدف قرار داده است.

   در شرایطی که کودکانمان لازم بود در کلاسهای درس شرکت کنند اما به دلیل حملات اشغالگرانه یا شهید می‌شوند یا زخمی و یا آواره. ارتش اشغالگر ترک آگاهانه مدارس را هدف قرار می‌دهد.

   برپایه‌ی این بیانیه به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم که تعداد مدارس اقلیم‌های جزیره و فرات که در ٩ روز گذشته هدف حملات دولت ترکیه قرار گرفته‌اند ٨١٠ باب می‌باشند. پروسه تحصیل در این مدارس متوقف شده است. ٨۶ هزار دانش‌آموز از تحصیل محروم شده و ۵٢٢۴ معلم بیکار شدند.

— اقلیم جزیره

١۵٠ مرکز آموزشی تعطیل و ٢٠ مدرسه به تمامی تخریب شدند

١٧۵٢۶ دانش‌آموز از تحصیل محروم شدند و ١۴٠٩ معلم بیکار شدند.

— منطقه تل‌تمر

١٢٠ مرکز آموزشی تعطیل شدند

٧۶٣٣ دانش آموز از تحصیل و ٨۴٩ آموزگار از تدریس محروم شدند.

— منطقه دربیسی

١١۴ مدرسه تعطیل شدند.

٩٨٣ دانش‌آموز از تحصیل محروم گشتند.

— کانتون گریسپی

۴٢۶ مدرسه تعطیل شدند.

۵١ هزار و ٢٠٠ دانش‌آموز از تحصیل محروم شدند.

١٩٨٣ معلم از تدریس محروم شدند.

   آوارگان در سه مدرسه در قامشلو، ٣۵ مدرسه حسکه و ٢ مدرسه گرکه‌لگه اسکان داده شدند.

   به عنوان کمیته آموزش و پرورش اداره خودگردان شمال و شرق سوریه حمله دولت اشغالگر ترک به کودکان و مدارسمان را محکوم می‌کنیم. از یونیسف، سازمانهای مدافع حقوق کودکان و تمامی سازمانهای بشری می‌خواهیم فوری وارد میدان شده و نیروهای بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا به حملات اشغالگرانه به مناطق ما فورا پایان داده شود و از مصائب بیشتر ساکنان این منطقه جلوگیری گردد."