دولت ترکیه آب را به روی یک میلیون نفر بسته است

سمر عبدالله رئیس مشترک انجمن کانتون حسکه اعلام کرد، دولت ترکیه یک میلیون انسان را بدون آب گذاشته است، با این کار از نیازهای اساسی مردم به عنوان سلاح استفاده می‌کند و این کار جنایت علیه بشریت است.

در مناطق شمال و شرق سوریه منع رفت و آمد از ۲۳ مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود. به گفته‌ی منابع اداره‌ی خودمدیریتی ٨۰ درصد مردم به قوانین منع رفت و آمد و راهنمایی‌ها پایبند هستند و از خانه بیرون نمی‌آیند. در منطقه اقدامات لازم برای مقابله با ویروس نیز انجام شده است.

سمر عبدالله رئیس مشترک انجمن کانتون حسکه با خبرگزاری فرات نیوز در مورد اقدامات لازم جهت مقابله با ویروس کرونا و قطع آب توسط دولت ترکیه سخن گفت.

"باید همه بر مبنای دستورالعمل‌ها عمل کنند"

سمر عبدالله از خلق‌های منطقه کانتون حسکه (شدادی، هول، حسکه، تل تمر، عامودی و دربیسی) خواست بر اساس تصمیمهای اداره‌ی خودمدیریتی عمل کنند.

سمر عبدالله گفت، "ویروس کرونا به سرعت در جهان شیوع پیدا می‌کند. اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه نیز برای مقابله با شیوع این ویروس در منطقه منع رفت و آمد اعمال کرده است. اداره‌ی خودمدیریتی برای حفظ سلامت خلق این تصمیم را گرفته است و باید همه به آن عمل کنند. برای آنکه ویروس در شمال و شرق سوریه شیوع پیدا نکند باید همه به راهنمایی‌ها عمل کنند و هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند."

"از خانه خارج نشوید"

سمر عبدالله از خلق خواست که تا برای محافظت از خانواده و جامعه در خانه‌هایشان بمانند و گفت، "تجمع نکنید. غیر از نیاز ضروری در خانه بمانید و بیرون نروید. برای این امر نیز تمهیدات لازم را اتخاذ کرده‌ایم."

"ضدعفونی کردن بدون وقفه ادامه دارد"

سمر عبدالله در مورد اقدامات کانتون حسکه اعلام کرد، اقدامات طی دو مرحله انجام می‌شوند. در مرحله‌ی دوم خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی و مکان‌های عمومی ضدعفونی خواهند شد.

سمر عبدالله در مورد مرحله‌ی اول گفت، محلات و کوچه‌ها ضد عفونی شده‌اند. وی گفت، "به عنوان کانتون حسکه توسط شهرداری‌ها در شهر کار ضد عفونی انجام شد. در مناطق تابعه‌ی کانتونمان کار ضد عفونی ادامه دارد. ما همه‌ی ابزارهای ضد عفونی و بهداشتی و آنتی باکتری‌ها را میان شهروندان پخش کرده‌ایم. ساختمان‌های عمومی کلا ضدعفونی شده‌اند. محله‌ها و کوچه‌ها را شسته و همه را ضد عفوتی کرده‌ایم."

"ترکیه از نیاز حیاتی به عنوان اسلحه استفاده می‌کند"

سمر عبدالله در مورد قطع آب منبع علوک توسط دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش اعلام کرد، یک میلیون شهروند بدون آب مانده‌اند. وی گفت، "آب منطقه توسط دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش قطع شده است. این یک مشکل بزرگ است. شیوع ویروس کرونا در جهان در حال افزایش است. زمانی که در منطقه آب نباشد، وضعیت ترسناک‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. منطقه به آب نیاز دارد. دولت ترکیه از نیاز اساسی خلق به عنوان سلاح علیه آنها استفاده می‌کند. مردم بسیار نگران این مسئله هستند."

"باید دولت ترکیه بازخواست شود"

سمر عبدالله همچنین اعلام کرد، به دلیل قطع آب مقابله با ویروس کرونا تضعیف شده است و گفت، "دولت ترکیه با قطع آب مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود. باید دولت ترکیه مورد بازخواست قرار گیرد. قطع آب سبب گسترش بیماری می‌شود. نبود آب کار سبب تضعیف کار نظافت و ضد‌عفونی توسط نیروهای ما شده است. از سازمان ملل، سازمان‌ها و دستگاه‌های بین‌المللی و افکار عمومی می‌خواهیم که دولت ترکیه را تحت فشار قرار دهند."