دولت ترکیه محصولات زیتون عفرین را مصادره کرده است

دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آنها در عفرین در حال تاسیس مجلسی هستند تا محصول زیتون عفرین را به آن مجلس بسپارند. بدین ترتیب محصول زیتون عفرین که ارزش آن بیشتر از ۶۰ ملیون دلار تخمین زده می‌شود روانه‌ی هاتای ترکیه می‌شود

دولت ترکیه که خاک عفرین را اشغال کرده است و به غارت اموال و دارییهای مردم آن مشغول است اکنون در حال انتقال محصولات زیتون این منطقه به هاتای از راه جندرس می‌باشد تا از آنجا این محصولات را روانه‌ی بازارهای اروپا کند.

 

دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آنها در عفرین در حال تاسیس مجلسی هستند تا محصول زیتون عفرین را به آن مجلس بسپارند. بدین ترتیب محصول زیتون عفرین که ارزش آن بیشتر از ۶۰ ملیون دلار تخمین زده می‌شود روانه‌ی هاتای ترکیه می‌شود.

 

بر اساس اطلاعات رسیده از منابع محلی میان دولت ترکیه و تبهکاران موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' حدود ۱۰ روز پیش دیداری انجام گرفته است. در این دیدار که با سرپرستی یک مقام بلند پایه‌ی ترک انجام شده است فرماندهان تبهکاران نیز در آن حضور داشته‌اند، هیئت ترک خواستار تحویل محصول زیتون عفرین به این مجلس که توسط دولت ترکیه تاسیس شده است شود.

 

تخمین زده می‌شود که امسال حدود ٨۰ هزار تن زیتون برداشت شود. در دیدار مذکور هیئت ترک خواسته‌اند که فقط ده درصد محصول زیتون در عفرین بماند.

 

در پایان این جلسات و دیدارها دیروز با حضور فرماندهان تبهکاران و نمایندگان مجلس ترک توافق نامه‌ای امضا شده است. همچنین محصول زیتون متعلق به خانواده‌هایی که به دلیل حمله‌ی ارتش ترکیه مجبور به ترک عفرین شدند توسط مجلس ترک مصادره می‌شود.

 

مصوب شده است که برای حفظ این مجلس از حملات ی.پ.گ و همچنین ی.پ.ژ و اتاق عملیات خشم فرات اقداماتی انجام شود.

 

بر این اساس مجلس از هم اکنون مشغول جمع‌آوری پول در عفرین است تا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۲ ملیون دلار به تبهکاران خود پرداخت نماید.

 

بر این اساس ساکنین عفرین باید از محصولات خود به این مجلس باج بدهند.

 

همچنین قرار است برای کنترل محصولات زیتون کمیته‌ای تاسیس شود که اعضای آنرا نمایندگان میت و تبهکاران تشکیل می‌دهند.

 

دولت ترکیه در جندرس برای انتقال زیتون یک دروازه‌ی جدید باز می‌کند، همچنین قرار است این دروازه برای تجارت در بخشهای دیگر هم استفاده شود.

 

محصولات زیتون عفرین پس از انتقال به ترکیه در کارگاههای زیتون شهر هاتای آماده‌ی ارسال به بازارهای اروپا می‌شوند. ارزش زیتون صادر شده به اروپا حدود ۶۰ ملیون دلار خواهد بود.

 

بخش زیادی از کارگاههای زیتون در شهر عفرین توسط دولت ترک و تبهکارانش غارت شده‌اند و تمامی ابزار و ماشین آلات آن به ترکیه منتقل شده‌اند.