دولت ترکیه کادر درمان و پرسنل بیمارستان را هدف قرار می‌دهد

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه ادامه دارد، تبهکاران ترکیه نیروهای کادر درمان را نیز به قتل می‌رساند. دولت ترکیه آمبولانسها و بیمارستانها را هدف قرار می‌دهد.

زمانی که نیروهای کادر درمان برای انتقال زخمی‌ها و شهیدان رفته بودند توسط دولت ترکیه هدف قرار گرفتند.

نیروهای امدادگر هلال احمر کوردستان تلاش می‌کنند تا خود را به غیرنظامیانی که زندگی آنها در خطر است، برسانند.

نیروهای درمانی و امدادگران به قتل رسیدند

بریوان شیخو در دربسیی نارضایتی خود را اعلام کرد و گفت، "من در بیمارستان شهید خبات دربیسی کار می‌کنم. ما به اینجا آمدیم تا پیکر سه شهید را به خاک بسپاریم. دولت اشغالگر ترک شهرهای ما را اشغال کرد و به همین دلیل نتوانستیم پیکر شهیدانمان را در سریکانی و گریسپی به خاک بسپاریم. علی‌رغم اینکه همکارانم برای نجات غیرنظامیان به راه افتادند اما تبهکاران رفقای ما را دستگیر کردند و سپس به قتل رساندند. دولت ترکیه اجازه نمیدهد ما به وظایف خود عمل کنیم."

بیمارستانها و آمبولانسهای ما را هدف قرار می‌دهند

محمد عثمان دیگر امدادگر هلال احمر گفت، "من امدادگر هلال احمر هستم. از سازمان ملل و صلیب سرخ  درخواست می‌کنم، باید مانع حملات دولت ترکیه شوند و به آنها بگویند دیگر بس است. بیمارستانها و آمبولانسهای ما را هدف قرار می‌دهند. تاکنون ۴ آمبولانس هلال احمر را که داخل آنها زخمیها و امدادگران حضور داشته‌اند ناپدید شده‌اند. ما نتوانستیم اطلاعی از آنها بدست آوریم. در گریسپی ۳ تن از همکاران ما را به قتل رساندند. ما از همه‌ی انسانهای با وجدان و سازمانها می‌خواهیم در مقابل این شرایط سکوت نکنند. اردوغان و تبهکارانشان به ما حمله می‌کنند، ما این حملات و قتل عامها را نخواهیم پذیرفت."